دفاتر خدمات الکترونیک قضایی چه خدماتی ارائه میکنند
در حال حاضر هشتصد دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کشور فعال هستند که حدود دویست نوع خدمت ارائه میکنند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، کاهش سفرهای غیرضروری، امنیت قضایی، شفافیت در رسیدگی به پروندهها، حمایت از خانواده زندانیان تنها بخشی از تحقق عدالت الکترونیکی است که با راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی محقق شد.
در راستای رفع اطاله دادرسی، تسریع در امور جاری محاکم و پیشگیری از وقوع جرم و استفاده از فناوریهای جدید در روند دادرسی، آییننامه ارائه خدمات الکترونیک قضایی در ۲۲ خرداد ۹۱ از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ و در اجرای ماده ۲ آییننامه ارایه خدمات الکترونیک قضایی دستورالعمل ضوابط و شرایط تاسیس، فعالیت و انحلال دفتر خدمات الکترونیک قضایی مورد توجه قرار گرفت.
طرح و پیگیری الکترونیکی دعاوی مطالبه چک، طرح و پیگیری الکترونیکی شکایات صدور چک بلا محل، ارائه الکترونیکی لایحه و مدارک پروندههای قضایی مربوط به چک، دریافت الکترونیک اوراق قضایی پروندههای مربوط به چک، کسب اطلاع از وضعیت پروندههای مربوط به چک از طریق سامانه و پرداخت الکترونیکی هزینههای دادرسی در دفاتر ارایه خدمات الکترونیک قضایی قابل انجام است و این دفاتر کاهش مراجعه به دستگاه قضایی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفهجویی در وقت و هزینه گروههای هدف، شفاف سازی فرایندهای رسیدگی، افزایش کارآمدی نظام قضایی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضاییه را به ارمغان آورده است.
بیشتر بخوانید:
در حال حاضر هشتصد دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کشور فعال هستند که حدود دویست نوع خدمت ارائه میکنند.
به گزارش ، با انتقال امور رسیدگی به شکایات مردمی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به کانون دفاتر، شماره تلفن ۰۲۱۸۶۰۴۶۲۸۸ به عنوان پل ارتباطی جدید رسیدگی به شکایات معرفی شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *