جولان پیامکهای تبلیغاتی/ ارسال پیامک به لیست سیاه
تغییر وضعیت سیم کارت اختصاصی به خدماتی ترفند این روزهای برخی سودجو برای ارسال پیامکهای تبلیغاتی به سیم کارتهای لیست سیاه است.
خبرگزاری میزان -
با ممنوعیت ارسال پیامک از طریق سامانه ۸۰۰* بسیاری از شرکتهای تبلیغاتی با خرید سیم کارتهای اعتباری اقدام به ارسال گسترده پیامهای تبلیغاتی کردند، امری که با واکنش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مواجه شده است و به گفته این سازمان تا پایان تیر امسال ۱۳۱ هزار سیمکارت، تا پایان مرداد ۱۳۴ هزار سیمکارت و تا پایان شهریور ۱۳۸ هزار سیمکارت بهدلیل ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشترکان، قطع شده بود.
هماکنون نیز سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و ارتباطات رادیویی آمار قطع خطوط موبایلی که پیامکهای تبلیغاتی ارسال میکردند را ۱۴۷ هزار و ۱۶۰ سیمکارت تا ششم آبانماه اعلام کرده است.
آمار برخورد با پیامهای تبلیغاتی حکایت از مسدودسازی ماهانه ۳ هزار سیم کارت به دلیل مزاحمت دارد و تا کنون ۱۳ هزار سیم کارت قطع شده است، در بخش دیگر این گزارش بیشترین آمار شکایت مربوط به ارسال پیامک از سیم کارتهای شخصی بوده است، از آنجا که میزان هزینههای سرویس پیامک در این خطوط نسبت به سایر خدمات دیگر آن بالاتر است، این سیم کارتها به راحتی شناسایی میشوند.
با استفاده از سامانه #۸۰۰* بسیاری از سرشمارههای تبلپغاتی وارد لیست سیاه میشوند، اما این روزها با ترفندی بسیاری از شرکتهای تبلیغاتی پیامهایی انبوه به شمارههای لیست سیاه میدهند.
شیوه کار این شرکتها به این گونه است که با ارسال کد مخصوص به اپراتورها و تغییر کاربرد سیم کارت اختصاصی به خدماتی میتوانند اقدام به ارسال پیامک به لیست سیاه کنند، البته به گفته مسئولان ذی ربط در صورت مشاهده خط مسدود خواهد شد.
به نظر میرسد مسدودسازی سیم کارتهای که از این طریق قوانین را دور میزند و اقدام به ارسال پیامکهای تبلیغاتی میکنند تا زمان اعمال محدودیت از سوی سازمان تنظیم و مقرارت همچنان تخلفات خود را ادامه خواهند داد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، دامنه موضوعات پیامکهای تبلیغاتی از معرفی محصول، کسب و کار تا وعده برنده شدن در جشنواره خرید متفاوت است، تاکنون اقدامات متنوعی برای جلوگیری از ارسال این گونه پیامها صورت گرفته است، در حالی که مجید حقی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری سقف ارسال پیامک در شبانه روز را ۵۰۰ پیامک عنوان کرده است این روزها شاهد ارسال پیامکهای تبلیغاتی در سطح گسترده هستیم.
با ممنوعیت ارسال پیامک از طریق سامانه ۸۰۰* بسیاری از شرکتهای تبلیغاتی با خرید سیم کارتهای اعتباری اقدام به ارسال گسترده پیامهای تبلیغاتی کردند، امری که با واکنش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مواجه شده است و به گفته این سازمان تا پایان تیر امسال ۱۳۱ هزار سیمکارت، تا پایان مرداد ۱۳۴ هزار سیمکارت و تا پایان شهریور ۱۳۸ هزار سیمکارت بهدلیل ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشترکان، قطع شده بود.
هماکنون نیز سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و ارتباطات رادیویی آمار قطع خطوط موبایلی که پیامکهای تبلیغاتی ارسال میکردند را ۱۴۷ هزار و ۱۶۰ سیمکارت تا ششم آبانماه اعلام کرده است.
آمار برخورد با پیامهای تبلیغاتی حکایت از مسدودسازی ماهانه ۳ هزار سیم کارت به دلیل مزاحمت دارد و تا کنون ۱۳ هزار سیم کارت قطع شده است، در بخش دیگر این گزارش بیشترین آمار شکایت مربوط به ارسال پیامک از سیم کارتهای شخصی بوده است، از آنجا که میزان هزینههای سرویس پیامک در این خطوط نسبت به سایر خدمات دیگر آن بالاتر است، این سیم کارتها به راحتی شناسایی میشوند.
با استفاده از سامانه #۸۰۰* بسیاری از سرشمارههای تبلپغاتی وارد لیست سیاه میشوند، اما این روزها با ترفندی بسیاری از شرکتهای تبلیغاتی پیامهایی انبوه به شمارههای لیست سیاه میدهند.
شیوه کار این شرکتها به این گونه است که با ارسال کد مخصوص به اپراتورها و تغییر کاربرد سیم کارت اختصاصی به خدماتی میتوانند اقدام به ارسال پیامک به لیست سیاه کنند، البته به گفته مسئولان ذی ربط در صورت مشاهده خط مسدود خواهد شد.
به نظر میرسد مسدودسازی سیم کارتهای که از این طریق قوانین را دور میزند و اقدام به ارسال پیامکهای تبلیغاتی میکنند تا زمان اعمال محدودیت از سوی سازمان تنظیم و مقرارت همچنان تخلفات خود را ادامه خواهند داد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *