واقعی سازی قیمت انرژی در راستای تقویت زیر ساختهای کشور
عضو اتحادیه جایگاه داران سوخت گفت: واقعی سازی قیمت حامل های انرژی ضمن ارزش گذاری آن مردم را به سمت مدیریت مصرف سوق میدهد و باید منابع حاصل از آن در زیرساخت سرمایه گذاری شود.
خبرگزاری میزان -
عضو اتحادیه جایگاه داران سوخت با اشاره به سامانه کارت سوخت تصریح کرد: سامانه هوشمند سوخت مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری فراوانی دارد و بسیاری از جایگاههای سوخت با ۵۰ درصد ظرفیت خود خدمات رسانی میکنند.
وی با اشاره به صادرات بنزین در کشور ابراز کرد: صادرات بنزین به عنوان یکی از فرآوردههای نفتی به دلیل بازار مناسب در کشورهای همسایه، با موانع کمتری برای فروش مواجه است و میتواند نقش مهمی در افزایش ارز آوری داشته باشد و صنعت نفت را از خام فروشی به سمت صادرات با ارزش افزوده بالا سوق دهد.
رئیسی فرد بیان کرد:واقعی سازی قیمت بنزین میتواند مانع از قاچاق سوخت به کشورهای همسایه شود و از سوی دیگر ضمن ارزش گذاری مردم را به سمت مدیریت مصرف سوق میدهد، اما باید منابع حاصل از آن در زیرساخت های کشور سرمایه گذاری شود.
عضو اتحادیه جایگاه داران سوخت عنوان کرد: اخذ هزینه خدمات از مصرف کنندگان با وجود تصویب در مجلس در سایه تعلل دولت اجرا نشده است، کارمزد جایگاه دارن با توجه به سرمایه گذاری کلان قیمت ناچیزی است در هیچ صنفی با ۵ درصد سود از مجموع سرمایه گذاری، نمیتوانند هزینههای مالیات، بیمه و نیروی انسانی را تامین کنند.
به گفته وی؛ هزینه خدمات باید از مصرف کنندگان دریافت شود و یک بار برای همیشه دولت باید با تصمیمی صحیح گلوگاه اقتصادی جایگاه داران را آزاد کند و اجازه دهد بخش خصوصی رشد کند.
عضو اتحادیه جایگاه داران سوخت گفت: بسیاری از جایگاه سوخت کم فروش به دلیل بدهیهای سنگین به بانکها در معرض ورشکستگی قرار گرفته اند، اگر تعهد کاری وجود نداشت بسیاری از آنها از چرخه سوخت رسانی خارج می شدند.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، قطع یارانه های نقدی دهک های بالا نشان از تصمیم دولت برای حذف تدریجی یارانه ها را دارد امری که در مرحله اول با حذف دهک های بالا در حال انجام است.
بنا به گفته دولت حذف یارانه ها تنها مربوط به یارانه نقدی نخواهد بود و در گام های بعدی واقعی سازی سوخت به صورت پلکانی در دستور کار خواهد بود امری که منابع مالی فراوانی برای دولت به همراه خواهد داشت.
منابع حاصل از حذف یارانه ها و واقعی سازی حامل های انرژی می تواند دولت را در زمینه افزایش زیرساخت های کشور، کمک به واحدهای تولید و انجام پروژه های عمرانی که به دلیل کمبود منابع مالی متوقف شده اند، یاری رسانی کند.
صفهای طولانی در جایگاههای سوخت به دلیل کاهش سهمیه جایگاه دارن به ۲۰ لیتر است
ناصر رئیسی فرد در گفتگو با با اشاره به کاهش سهمیه کارت سوخت جایگاه دارن اظهار کرد: صفهای طولانی در جایگاههای سوخت به دلیل کاهش سهمیه جایگاه دارن به ۲۰ لیتر است و خیلی از صاحبان خودرو برای پرکردن کامل باک خود باید سه بار کارت سوخت را وارد دستگاه می کنند، که این موضوع باعث وقفه در سوخت رسانی و ایجاد صفهای طولانی شده است.
عضو اتحادیه جایگاه داران سوخت با اشاره به سامانه کارت سوخت تصریح کرد: سامانه هوشمند سوخت مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری فراوانی دارد و بسیاری از جایگاههای سوخت با ۵۰ درصد ظرفیت خود خدمات رسانی میکنند.
وی با اشاره به صادرات بنزین در کشور ابراز کرد: صادرات بنزین به عنوان یکی از فرآوردههای نفتی به دلیل بازار مناسب در کشورهای همسایه، با موانع کمتری برای فروش مواجه است و میتواند نقش مهمی در افزایش ارز آوری داشته باشد و صنعت نفت را از خام فروشی به سمت صادرات با ارزش افزوده بالا سوق دهد.
رئیسی فرد بیان کرد:واقعی سازی قیمت بنزین میتواند مانع از قاچاق سوخت به کشورهای همسایه شود و از سوی دیگر ضمن ارزش گذاری مردم را به سمت مدیریت مصرف سوق میدهد، اما باید منابع حاصل از آن در زیرساخت های کشور سرمایه گذاری شود.
عضو اتحادیه جایگاه داران سوخت عنوان کرد: اخذ هزینه خدمات از مصرف کنندگان با وجود تصویب در مجلس در سایه تعلل دولت اجرا نشده است، کارمزد جایگاه دارن با توجه به سرمایه گذاری کلان قیمت ناچیزی است در هیچ صنفی با ۵ درصد سود از مجموع سرمایه گذاری، نمیتوانند هزینههای مالیات، بیمه و نیروی انسانی را تامین کنند.
به گفته وی؛ هزینه خدمات باید از مصرف کنندگان دریافت شود و یک بار برای همیشه دولت باید با تصمیمی صحیح گلوگاه اقتصادی جایگاه داران را آزاد کند و اجازه دهد بخش خصوصی رشد کند.
عضو اتحادیه جایگاه داران سوخت گفت: بسیاری از جایگاه سوخت کم فروش به دلیل بدهیهای سنگین به بانکها در معرض ورشکستگی قرار گرفته اند، اگر تعهد کاری وجود نداشت بسیاری از آنها از چرخه سوخت رسانی خارج می شدند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *