آیا در انتخابات داشتن کارت ملی الزامیست؟

13:13 - 30 مهر 1398
کد خبر: ۵۶۱۰۰۴
مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: برای شرکت در انتخابات داشتن کارت ملی هوشمند الزامی نیست.

آیا در انتخابات داشتن کارت ملی الزامیست؟به گزارش گروه فضای مجازی ،صادق خدادادی در خصوص آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند در استان کرمانشاه، اظهار داشت: در استان کرمانشاه تعداد یک میلیون و ۶۰۹ هزار و ۳۴۰ نفر واجد شرایط درخواست کارت ملی هوشمند هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه افزود: تا پایان شهریور تقریبا ۸۶ درصد از این جمعیت یعنی در حدود یک میلیون و ۳۷۷ هزار و ۶۵۲ نفر درخواست تکمیل کارت هوشمند داشتند.

این مسئول خاطر نشان کرد: تا این لحظه از این تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فقره کارت هوشمند صادر شده است و ۱۷۰ هزار نفر دیگر در نوبت هستند.

وی با بیان اینکه از اول خرداد ۹۸ اعتبار کارت‌های ملی قدیمی ساقط شده است، گفت: کسانی که نسبت به تعویض کارت‌ها اقدام نکرده اند در اولین فرصت نسبت تعویض کارت ملی خود اقدام کنند تا مشکلی برای کار‌های اداری آن‌ها به وجود نیاید.

خدادادی گفت: کارت‌های ملی قدیمی برای انجام امورات بانکی و اداری قابل قبول نیست و حتما باید شخص برای تعویض اقدام کند تا به آن‌ها کد رهگیری داده شود تا بتوانند کار‌های خود را انجام دهند.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه تصریح کرد: در سطح استان کرمانشاه ۳۹ دفتر پیشخوان و ۱۵ دفتر پست فعال هستند و کسانی که تا کنون جهت تعویض کارت ملی اقدام نکرده اند به این دفاتر مراجعه و درخواست تکمیل کنند.

این مسئول بیان داشت: افرادی هم که برگه رسید دریافت کرده اند زمانی که کارتشان آماده شود با ارسال پیامک به آن‌ها اطلاع داده خواهد شد و می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان آن را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: برای شرکت در انتخابات داشتن کارت ملی هوشمند الزامی نیست و افراد می‌توانند با در دست داشتن شناسنامه و شماره ملی در انتخابات شرکت کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *