سازمان هدفمندی برای ۹۰ هزار خانوار پیامک ارسال کرد
سازمان هدفمندی یارانهها در زمان پرداخت یارانه شهریور ماه و همزمان با حذف سری اول دهکهای پردرآمد، یارانه بیش از ۹۰ هزار خانوار به دلیل رد حساب و مشکلات بانکی حذف کرد که یارانه برخی از این افراد مجددا در مهر ماه واریز شد، ولی یارانه شهریور ماه این خانوارها که به عنوان معوقه محسوب میشود به حسابشان واریز نشد.
خبرگزاری میزان -
حال با توجه به رفع مشکل حساب این افراد در مهر ماه، سازمان هدفمندی یارانهها موظف است، یارانه شهریور این افراد که رقمی حدود ۱۴ میلیارد تومان میشود را به حساب آنها واریز کند که متاسفانه این امر در نوبت مهر ماه نیز محقق نشد.
در این میان استدلالهای ضد و نقیضی چون متوفی شدن سرپرستان خانوارها و مسدود شدن حساب آنها به گوش می رسد.
به گفته این منبع اگاه: حال تعداد ۹۰ هزار خانوار حذف شده به بانک مراجعه کرده که این افراد به دو دسته تقسیم شدند که یارانه بخشی این افراد در مهر ماه واریز و بخشی دیگر همچنان قطع است هر دوی این گروهها یارانه شهریور دریافت نکرده اند و حال سازمان هدفمندی یارانهها زیر بار مسئولیت بازگرداندن یارانه این افراد که رقمی حدود ۱۴ میلیارد تومان است، نمیرود.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ،موضوع حذف یارانه دهکهای پردرآمد از مهر ماه سال جاری آغاز شد و در مرحله اول ۱۷۰هزار خانوار از لیست در یافت یارانه حذف شدند که همزمان با این موضوع شاهد حذف یارانه تعدادی زیادی از سرپرستان خانوار به علت رد حساب و مشکل ایجاد شده در سامانه هدفمندی یارانهها بودیم.
این در حالی است که سازمان هدفمندی یارانهها در زمان پرداخت یارانه شهریور ماه و همزمان با حذف سری اول دهکهای پردرآمد، یارانه بیش از ۹۰ هزار خانوار را به دلیل رد حساب و مشکلات بانکی حذف کرد که یارانه برخی از این افراد مجددا در مهر ماه واریز شد، ولی یارانه شهریور ماه این خانوارها که به عنوان معوقه محسوب میشود به حسابشان واریز نشد.
در این میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها عهده دار شناسایی دهکهای پردرآمد و معرفی به سازمان هدفمندی یارانهها برای ساماندهی لیست یارانه بگیران است، ولی نحوه و چگونگی واریز یارانه برعهده سازمان هدفمندی یارانهها بوده و تنها افرادی که پیامک با سربرگ کلمه یارانه دریافت کردهاند از سوی وزارت تعاون به عنوان پر درآمد شناخته و از سوی سازمان هدفمندی از لیست حذف شدند.
* سازمان هدفمندی یارانه ها متولی واریز یارانه است
نکته قابل توجه اینجاست لیست واریز یارانه از سوی وزارت تعاون تعیین نمیشود و مسئولیت آن بر عهده سازمان هدفمندی یارانهها است و وزارت تعاون تنها لیست دهک های پر درآمد را به سازمان هدفمندی ارائه و برای این افراد پیامک با سربرگ(یارانه) ارسال می کند و سازمان هدفمندی یا توجه وظیفه حذف اسامی ارائه شده را دارد ولی با توجه به مشکل رد حساب در سامانه هدفمندی یارانه تعدادی از سرپرستان خانوار نیازمند نیز از لیست دریافت یارانه حذف شدند.
آنطور که کسب اطلاع کرده است، سازمان هدفمندی یارانهها در زمان واریز یارانه شهریور ماه و با توجه به حل مشکل رد حساب سامانه هدفمندی، یارانه بیش از ۹۰ هزار خانوار را در شهریور ماه واریز نکرد که نزدیک به ۷۰ درصد از این افراد در استان ایلام و گیلان بودهاند و جز دهکهای پایین درآمدی به حساب میآیند.
حال با توجه به رفع مشکل حساب این افراد در مهر ماه، سازمان هدفمندی یارانهها موظف است، یارانه شهریور این افراد که رقمی حدود ۱۴ میلیارد تومان میشود را به حساب آنها واریز کند که متاسفانه این امر در نوبت مهر ماه نیز محقق نشد.
در این میان استدلالهای ضد و نقیضی چون متوفی شدن سرپرستان خانوارها و مسدود شدن حساب آنها به گوش می رسد.
* بیش از ۹۰ هزار خانوار از سازمان هدفمندی پیامک دریافت کردند
یک منبع آگاه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد گفت: ۸۳ درصد از تماسهایی که با سامانه ۶۳۶۹ ستاد اجرایی یارانه گرفته شده مربوط به افرادی است که از سوی وزارت تعاون حذف نشده اند و این افراد با سرشماره سازمان هدفمندی یارانهها (۵۰۰۰۴۳۸۹۰۰) پیامکی دریافت کردند تا با مراجعه به بانک مشکل حساب خود را رفع کنند.
به گفته این منبع اگاه: حال تعداد ۹۰ هزار خانوار حذف شده به بانک مراجعه کرده که این افراد به دو دسته تقسیم شدند که یارانه بخشی این افراد در مهر ماه واریز و بخشی دیگر همچنان قطع است هر دوی این گروهها یارانه شهریور دریافت نکرده اند و حال سازمان هدفمندی یارانهها زیر بار مسئولیت بازگرداندن یارانه این افراد که رقمی حدود ۱۴ میلیارد تومان است، نمیرود.
*سازمان هدفمندی یارانهها پاسخگوی سرپرستان خانوار نیست
این منبع آگاه با بیان اینکه سازمان هدفمندی یارانهها با قدمت ۹ ساله هنوز یک سامانه جامع و یکپارچه ندارد، بیان کرد: اطلاعات حذف بیش از ۹۰ هزار خانوار برای مشکل رد حساب در حالی مطرح شده که در ابتدای این موضوع سازمان هدفمندی اعداد و ارقام اشتباهی ارائه داد و حال با مشخص شدن اینکه این سازمان برای بیش از ۹۰ هزار خانوار پیامکی با پیش شماره (۵۰۰۰۴۳۸۹۰۰) ارسال کرده، سوال اینجاست که چرا این سازمان به عنوان متولی پاسخگوی سرپرستان خانوار نیست.
نکته تامل برانگیز اینجاست که چرا باید مشکل رد حساب سامانه هدفمندی یارانهها همزمان با موضوع شناسایی و حذف دهکهای پردرآمد اتفاق بیفتد که ابهامات فراوانی برای یارانه بگیران ایجاد کند.
گفتنی است، جهت پیگیری موضوع چندین بار طی روزهای اخیر با سازمان هدفمندی یارانهها تماس گرفته که هیچ یک از مسئولین این سازمان حاضر به پاسخگویی نبودهاند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *