شاهد رشد قارچ گونه بازیگران بی استعداد در سینما هستیم/همین اندک بازیگران خوب سینما همه از تئاتر آمدهاند
محمود مقامی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، پیرامن وضعیت سینمای ایران طی سالهای گذشته گفت: مفهوم سینمای پس از انقلاب، سینمای دفاع مقدس است که وام گرفته از ۸ سال تاریخ دفاع از این سرزمین است. سینمایی که در ابتدای راه بسته به حال و هوای آن زمان، شاید کمی ضعیف بود اما به مرور زمان، قصه گویی و نگاه تکنیکی به آثار دفاع مقدسی، سبب پخته شدن آنها گردید و خود را به عنوان یک ژانر در سینمای ایران به همگان معرفی کرد.
بازیگر فیلم «اخراجیها» نقطه عطف سینمای ایران را پس از انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان کرد: اصلیترین نقطه قوت سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی فاصله گرفتن از فضای فیلم فارسی و نگاه درست به خانواده و تعالی انسانی بود. این توجه خصوصاً در دهه شصت سبب تحکیم خانواده شد. جامعهای که خانه و خانواده اش سلامت باشند، پویا و با صلابت میشود و این ارمغانی است که سینمای انقلاب با خود به همراه آورد.
بازیگر فیلم سینمایی «تاراج» بیان کرد: از خوبیها و مزایای سینمای پس انقلاب گفتیم، اما باید بدانیم که در حال حاضر سینما ایران خالی از عیب نیست. یکی از معایب امروز سینمای ایران عدم کشف استعداد صحیح و هدفمند و تزریق آن به بدنه سینماست، امروز ما شاهد رشد قارچ گونه بازیگران و عوامل بیاستعداد که به صرف پول، شهرت و مسائل پشت پرده وارد سینما شده اند هستیم.
وی در همین راستا ادامه داد: اگر معدود استعداد و بازیگری هم وجود دارد، به خاطر تئاتر و کشف استعدادی است که در عرصه نمایش صورت گرفته است و اگرنه اوضاع اسفناکی در سینما به وجود میآمد و همین مقدار انگیزه و امیدی که در جوانان برای شروع و ادامه راه بازیگری و هنر نمایش جریان دارد، به طور کلی از بین میرفت.
بازیگر سریال امام علی با تاکید بر لزوم پرداختن به مسائل روز جامعه توسط فیلمسازان خاطرنشان کرد: سینماگران باید هم راستا به زمانه خود پیش بروند، به جامعه نگاه کنند و بتوانند با واکاوی درست آن، مشکلات آن را در قالبی دراماتیک بیان کنند تا راه حل درستی برای آنها پیدا شود.