شیوه ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان یزد تغییر کرد
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با هدف تکریم ارباب رجوع، احترام به کرامت و ارزشهای انسانی و افزایش سرعت، دقت و شفافیت در ملاقات مردمی، شیوه اجرای برنامه ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان یزد تغییر کرد.
برای ارتباط بی واسطه با مردم و اصحاب پرونده و به منظور پاسخگویی به مشکلات و دغدغههای آنان در حوزه حقوق و قضاء روزهای ۴ شنبه برای ملاقات و دیدار چهره به چهره با با مردم تعیین شده که به جهت راحتی و آسایش بیشتر مردم و افزایش رضایمندی مراجعین در خصوص این دیدار، رئیس کل دادگستری استان یزد تغییراتی در شیوه و سبک و سیاق آن ایجاد شد.
در روش گذشته تنها ۲۰ نفر اول در لیست نام نویسی شده فرصت دیدار با رئیس کل دادگستری استان یزد را داشتند و زمان انتظار را باید پشت درب اتاق حوزه ریاست به انتظار میایستادند، اما در روش جدید همه افراد ضمن نام نویسی در ابتدای وقت اداری در لیست ملاقات، به یک سالن عمومی رهنمون میشوند، که در آن سالن شخص رئیس کل دادگستری به همراه ۲ تن از معاونین در مرئی و منظر عمومی و در جمع آنان به دیدار با مردم میپردازند.
با مدیریت دبیر جلسه افراد دارای موضوعات مهم و درخواستهای اعمال ماده ۴۷۷ به شخص رئیس کل معرفی میشوند و به برخی دیگر از درخواستهای مراجعین، معاونین رسیدگی و در صورت نیاز به رئیس کل ارجاع میدهند.
گفتنی است در این شیوه بین ۸۰ تا ۱۲۰ نفر میتوانند با مقامهای ارشد قضایی استان ملاقات نمایند و اهتمام مسئولان قضایی بر رفع مشکلات و دغدغههای مردم در چارچوب قوانین و مقررات است.
شایان ذکر است مراجعین از این رویکرد نماینده عالی قوه قضاییه در استان ابراز رضایت دارند و تغییر رویکرد را گامی مؤثر در تکریم و منزلت بخشی ارباب رجوع و مردمی شدن قوه قضاییه میدانند.
بیشتر بخوانید.
کاهش اطاله دادرسی، صدور آراء متقن وکاهش ورودی از اهداف قوه قضاییه است
از برنامههای آتی در دست اقدام در خصوص موضوع ملاقات مردمی و در جهت تسهیل امور مراجعین، ایجاد سامانه اخذ نوبت از طریق سایت، تلفن گویا و بهره گیری از تکنولوژیهای روز برای ارتباط سریعتر و سادهتر مردم با مقامهای ارشد قضایی استان است که روابط عمومی دادگستری در حال پیگیری مسائل فنی در این زمینه است.