کمبود ۱۰۰ هزار نیروی پرورشی /اقامه نمازجماعت در ۷۰ هزار مدرسه
به گزارش گروه جامعه ، علیرضا کاظمی صبح سه شنبه در سومین همایش دوره آموزشی کارشناسان قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش کشور که در سالن همایشهای تله کابین رامسر برگزار شد با بیان اینکه اهداف آموزش و پرورش همفکری همدلی هم افزایی و ارتقای فعالیتهای قرآن عترت و نماز است گفت: پیوند خانواده به قرآن سبب نزدیک شدن به سعادت است و مهمترین راهکار به حیات طیبه فرهنگ نماز و برپایی نماز جماعت در مدارس و توسعه فرهنگ ولایت مداری و توسعه قرآن است.
وی تصریح کرد: در نظام آموزشی کشور موانع زیادی برای تحقق این افراد وجود دارد و حوزه پرورشی با همه این موانع عزم خود را جزم کرده است.
وی افزود: مهمترین اهداف برگزاری این همایش تبیین برنامههای تحولی بر اساس زیر نظامهای سند تحول بنیادین و ایجاد درک مشترک و فرهنگ سازمانی استفاده از صاحب نظران و چهرههای علمی و اجرایی قران و عترت و تضارب آراء و اندیشهها و اجرای طرحهای موفق قرآنی و کیفیت بخشی به برنامهها نظم بخشی و نهادهای فرهنگی و محوریت و برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در زیر نظامهای تحویل بنیادین ۵۱ برنامه به آموزش و پرورش اختصاص یافت و اولین اولویت توسعه و ترویج فرهنگ قرآن عترت و نماز است.
وی افزود: تشکیل شورای عالی نماز پس از فرمایشات مقام معظم رهبری و تدوین طرح جامع اقامه نماز اجرایی شد و با توسعه کمی و کیفی در ۷۰ هزار مدرسه با حضور ۲۰ هزار روحانی نماز جماعت برگزار میشود.
کاظمی خاطر نشان کرد: طراحی جشنواره فرهنگی و هنری گل دستههای سرو در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و برنامههای دعوت به نماز اجرایی شد و طرح وقف مشارکتی به عنوان طرح خلاقانه و با هدف توسعه و ترویج آموزه ارزشمند وقف بین دانش آموزان اجرا شد و در سال جاری این طرح بصورت کشوری اجرا خواهد شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بزرگترین مشکل تربیتی آموزش و پرورش، آموزش زدگی، کلاس محوری و فقدان فضای فعالیتهای تمرینی و عدم استمرار آن است.
وی با اشاره به در حاشیه قرار داشتن فعالیتهای تربیتی و قرآنی تصریح کرد: خانوادهها هیچ علاقهای به این فعالیتها ندارند و نگاه تحلیل گرایانه به برنامههای اجرایی و اهمیت ندادن خانوادهها از مشکلات اساسی این حوزه است.
کاظمی گفت: با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه هستیم و ۱۴۵ هزار نیروی پرورشی نیاز داریم که ۴۵ هزار در اختیار و ۱۰۰ هزار نیرو کم داریم.
وی با بیان اینکه پیوند دانش آموزان با قرآن و عترت سبب کاهش آسیبهای اجتماعی میشود خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود منابع مالی برنامههای خود را با قدرت اجرا میکنیم و جایگاهی در برنامه تعالی و تدبیر آنگونه که شایسته است نداریم که سبب رنجش مدیران مدارس میشود.