۲۱.۶ درصد دانش آموزان در کشور چاق هستند
به گزارش گروه فضای مجازی ،مهرزاد حمیدی امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه آذربایجانشرقی اظهار کرد: در رابطه با موضوع تحرک دانش آموزان یک طرح آماده شده است و چرا که موضوع کم تحرکی ر از قبل از مدرسه وجود دارد، ولی طلاییترین زمان برای متحرک شدن کودک به حرکت ۲ تا ۶ سالگی میباشد.
وی افزود: باید تلاش کنیم تا این وضعیت آپارتمان نشینی و تبلت به دستی کودکان به گونهای شود تا کودک از تحرک لازم برخوردار باشد تا وقتی به کلاس اول بیاید دچار کم تحرکی و ناتوانی جسمی نباشد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: قطعا اگر دوره ابتدایی گذشته و کودک تحرک در این مدت را نداشته باشد، دیگر ورزش همگانی و نه ورزش قهرمانی خواهیم داشت چراکه کودک اگر مناسب حرکت نشود دیگر در ورزش همگانی شرکت نمیکند.
وی ابراز کرد: ۲۷۰ هزار معلم پایه ابتدایی داریم که ۱۰۰ هزار معلم پایه را در سال گذشته را مورد آموزش قرار دادیم و با دانشگاه فرهنگیان هماهنگ شدیم تا تمام کسانی که در رشته آموزش ابتدایی تحصیل میکنند دوره تدریس تربیت بدنی و برنامههای آموزشی را کسب کردند.
حمیدی گفت: سال گذشته ۱۰۰ هزار دبیر پایه به صورت چهل ساعت آموزش دیدند.
وی ابراز کرد: در تلاش هستیم تا آموزش تلفیقی از طریق بازی برای بچهها شکل گیرد و همچنین مرحله سوم آموزش نیز آغاز شده است و در حال حاضر ۲۰ هزار نفر از معلمان در حال آموزش هستند بلکه ما تلاش میکنیم تا همه معلمان مقطع ابتدایی تحت پوشش قرار گیرند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر بتوانیم این ۲۷۰ هزار نفر را به میدان کار بیاوریم کار بزرگی شده است.
وی خاطرنشان کرد: طبق تحقیق کاسپین میزان ۲۱.۶ میانگین کشوری در رابطه با اضافه وزن و چاقی کودکان در کشور است.
حمیدی یادآور شد: ورزش صبحگاهی، حیاط پویا، درس تربیت بدنی و تهیه کتاب راهنمایی معلم مسابقات درون مدرسهای به صورت جشنوارهای از جمله طرحهایی است که برای افزایش تحرک پیشبینی شده است.
وی با بیان اینکه ۳۸۰ سالن ورزشی تا آخر امسال افتتاح شده و در حال حاضر ۲۰۰ سالن آماده است که با اولویت مدارس دخترانه و مقاطع میباشد، گفت: هدف ما ایجاد تحرک و پویا ساختن دروس تربیت بدنی است.
وی در رابطه با مدارس غیرانتفاعی گفت: این مدارس متفاوت هستند و ما مدارسی داریم که سالنهای ورزشی بسیار استاندارد دارند، ولی در مقابل مدارس غیرانتفاعی نیز داریم که محوطه لازم برای دانش آموزان وجود ندارد که برخی از آنها، دانش آموزان را به سالنهای همجوار فرستاده و این نقیصه را حل میکنند.