برگزاری نمایشگاه خط مقدم توسعه صادرات است
وی در سال جاری ۹۰ نمایشگاه در نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار میشود، افزود: از نظر تعداد برگزاری نمایشگاه ایران در منطقه حرف نخست را میزند.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: صنعت نمایشگاه در حوزه اشتغال نیز تاثیر گذار است و به ازای هر مترمربع ۵.۷ نفر روز اشتغال ایجاد میشود.
حسین زاده با بیان اینکه سیاست وزارت صمت، توسعه صادرات به کشورهای همسایه، هند و چین است، خاطرنشان کرد: توسعه صادرات از مسیر برگزاری نمایشگاه در این کشورها است.
وی افزود: در قانون برنامه ششم ۲۱.۷ درصد رشد صادرات پیش بینی شده است، تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه خط مقدم توسعه صادرات است.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع تحریم شرکتهای نمایشگاهی ایرانی از سوی انجمن نمایشگاهی جهان، گفت: ایران از سال ۵۴ در این انجمن عضو است و علیرغم نام آن، هیچ ارتباطی با مجامع رسمی بین المللی ندارد و تنها یک NGO است.
حسین زاده خاطرنشان کرد: در اقدام اخیراین انجمن، شرکتهای نمایشگاهی ایران، تحریم نشده بلکه تعلیق شده است که این اقدام هیچ تاثیری در فعالیتهای نمایشگاهی ایران در داخل و خارج از کشور ندارد.
وی با اشاره به برنامهریزیهای صورتگرفته برای حضور قدرتمند در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ امارات گفت: مذاکرات خوبی با امارات انجام شده و ایران در زون «تحرک» و در یکی از بهترین نقاطی که اکسپو ۲۰۲۰ برگزار میشود، صاحب غرفه خواهد بود.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آغاز بکار گمرک در نمایشگاه بینالمللی تهران گفت: در سالهای گذشته گمرک در نمایشگاه غیر فعال بود، اما اخیرا با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران مجددا گمرک نمایشگاه فعالیت خود را آغاز کرد و با آغاز این فعالیت امکان ورود و خروج و ترخیص کالاهای سرمایهای شرکتهای خارجی که برای حضور در نمایشگاه بینالمللی به ایران میآید آسانتر شده است.