تدوین سند راهبردی صنعت طلا و فلزات گرانبها
به گزارش گروه اقتصاد به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی صادقی نیارکی گفت: ایجاد یکصد هزار شغل جدید و ایجاد باشگاه برای تعامل بیشتر با دست اندرکاران و فعالان و متخصصان این حوزه در این سند پیش بینی شده است.
وی با استقبال از پیشنهادات ارایه شده از سوی تشکلها و دست اندرکاران بخش خصوصی افزود: تشکیل باشگاهی جامع برای ارایه دیدگاههای تخصصی در این حوزه پیشنهاد خوبی است و از این پیشنهاد حمایت میکنیم و باید در آن نمایندگانی از کل زنجیره ارزش شامل طراحی مد، تامین کنندگان و تولیدکنندگان ماشین آلات و تجهیزات، بازاریابی و عرضه محصولات حضور داشته باشند.
صادقی نیارکی همچنین با استقبال از ایده ایجاد ۱۰۰ هزار شغل جدید تا ۱۴۰۴ از سوی بخش خصوصی گفت: زمینه ساز تحقق این ایده، رفع موانع و موضوعاتی است که بخش خصوصی با آن دست به گریبان است.
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با اشاره به نقش این صنعت در رونق سایر صنایع اضافه کرد: این صنعت، میتواند بسیاری از صنایع مانند صنایع دستی، نقره، آیینه، شمعدان و بدلیجات نیز فعال کند.
علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این نشست با حمایت از برنامههای ارایه شده برای توسعه صنعت طلا و فلزات گرانبها گفت: توجه به نشان تجاری (برندسازی) باید در این حوزه جدی گرفته شود و این موضوع در سند راهبردی باید به صورت ویژه مدنظر قرار بگیرد.
وی با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی، استفاده از همه امکانات، ظرفیتها و تسریع در روند امور برای نیل به اهداف، افزود: در نقشه راه باید بر ایجاد واحدهای شاخص، پیشران و مکمل زنجیره ارزش در این حوزه تاکید شود و برنامه ریزی به صورت جزییتر باشد.
گفتنی است، ایران یکی از هفت کشور در دنیا است که قابلیت تولید انبوه و صادرات را در حوزه صنعت طلا و جواهرات داراست بر این اساس پیش بینی شده تا افق ۱۴۰۴، حدود ۲۰ درصد مصنوعات تولیدی در کشور، صادر شود.