سخنگوی وزارت کشور: شماره تلفنهای «اضطراری» ساماندهی مىشود
سخنگوی وزارت کشور از ساماندهی شماره تلفنهای اضطراری با دستور رئیس جمهور و پیگیریهای وزیر کشور خبر داد و گفت: پروژه یکسان سازی شماره تلفنهای اضطراری در استان هرمزگان بصورت آزمایشی(پایلوت) اجرا خواهد شد.
خبرگزاری میزان -
گروه سیاسی ؛ سید سلمان سامانی در جلسه هماهنگی اجرای پروژه یکسان سازی شماره تلفنهای اضطراری که استاندار هرمزگان و مدیران دستگاههای مرتبط در این استان به صورت ویدئو کنفرانس در آن حضور داشتند، با تاکید بر اینکه ساماندهی شماره تلفنهای اضطراری دستور رئیس جمهور و وزیر کشور است، اظهار داشت: در اجرای این پروژه باید از تجربیات سایر کشورها استفاده شود البته مطالعاتی در این زمینه انجام شده و گزارش آن هم تهیه شده است.
وی در ادامه افزود: تکثر شماره تلفنهای اضطراری موجب سردرگمی مردم شده است و بعضاً حتی در هنگام بروز حوادث که مردم نیازمند دریافت خدمات اضطراری هستند در تماس با مراکز متعدد ارائه کننده خدمات با مشکل مواجه میشوند بنابراین باید بر مبناى این ضرورت عقلى و اجراى دستور ریاست محترم جمهور و وزیر محترم کشور این شماره تلفنها ساماندهی شود.
معاون هماهنگی وزارت کشور تصریح کرد: ساماندهی شماره تلفنهای اضطراری شامل دستگاههای خدمت رسان نیروی انتظامی، اورژانس، آتش نشانی، هلال احمر و اورژانس اجتماعی است.
سامانی با بیان اینکه اجرای این پروژه مهم باید طبق جدول زمانبندی اجرایی شود، گفت: بر اساس گزارش ارائه شده توسط دستگاههای مسئول، تصمیم گرفته شد پروژه یکسان سازی شماره تلفنهای اضطراری ابتدا به صورت پایلوت در استان هرمزگان اجرایی شود تا بعد از اجرای موفق این طرح به سایر استانها و در تمام کشور تعمیم داده شود.
سخنگوی وزارت کشور درباره ویژگی اجرای این پروژه بیان کرد: در اجرای این پروژه بدنبال تسهیل دسترسی مردم به دریافت خدمات اضطراری و همچنین غیر اضطراری هستیم به طوری که مردم عزیزمان در مواجهه با حوادث تنها با شماره گیری یک شماره تلفن تمام خدمات اضطراری مورد نظر را از دستگاههاى خدمت رسان متناسب با آن حادثه دریافت کنند.
معاون هماهنگی وزارت کشور تاکید کرد: با اعلام آمادگی استاندار هرمزگان در این جلسه روند و فرآیند اجرای این پروژه در استان هرمزگان همراه با مسئولان استانی مورد بررسی قرار گرفت و با هماهنگی بین دستگاهها شاهد اجرای این پروژه مهم در آیندهای نزدیک در سطح کل کشور باشیم.
در این جلسه نیروی انتظامی، اورژانس، سازمان بهزیستی، هلال احمر، آتش نشانی، سازمان فناوری اطلاعات، مدیریت بحران و نمایندگان نهاد ریاست جمهورى حضور داشتند.
وی در ادامه افزود: تکثر شماره تلفنهای اضطراری موجب سردرگمی مردم شده است و بعضاً حتی در هنگام بروز حوادث که مردم نیازمند دریافت خدمات اضطراری هستند در تماس با مراکز متعدد ارائه کننده خدمات با مشکل مواجه میشوند بنابراین باید بر مبناى این ضرورت عقلى و اجراى دستور ریاست محترم جمهور و وزیر محترم کشور این شماره تلفنها ساماندهی شود.
معاون هماهنگی وزارت کشور تصریح کرد: ساماندهی شماره تلفنهای اضطراری شامل دستگاههای خدمت رسان نیروی انتظامی، اورژانس، آتش نشانی، هلال احمر و اورژانس اجتماعی است.
سامانی با بیان اینکه اجرای این پروژه مهم باید طبق جدول زمانبندی اجرایی شود، گفت: بر اساس گزارش ارائه شده توسط دستگاههای مسئول، تصمیم گرفته شد پروژه یکسان سازی شماره تلفنهای اضطراری ابتدا به صورت پایلوت در استان هرمزگان اجرایی شود تا بعد از اجرای موفق این طرح به سایر استانها و در تمام کشور تعمیم داده شود.
سخنگوی وزارت کشور درباره ویژگی اجرای این پروژه بیان کرد: در اجرای این پروژه بدنبال تسهیل دسترسی مردم به دریافت خدمات اضطراری و همچنین غیر اضطراری هستیم به طوری که مردم عزیزمان در مواجهه با حوادث تنها با شماره گیری یک شماره تلفن تمام خدمات اضطراری مورد نظر را از دستگاههاى خدمت رسان متناسب با آن حادثه دریافت کنند.
معاون هماهنگی وزارت کشور تاکید کرد: با اعلام آمادگی استاندار هرمزگان در این جلسه روند و فرآیند اجرای این پروژه در استان هرمزگان همراه با مسئولان استانی مورد بررسی قرار گرفت و با هماهنگی بین دستگاهها شاهد اجرای این پروژه مهم در آیندهای نزدیک در سطح کل کشور باشیم.
در این جلسه نیروی انتظامی، اورژانس، سازمان بهزیستی، هلال احمر، آتش نشانی، سازمان فناوری اطلاعات، مدیریت بحران و نمایندگان نهاد ریاست جمهورى حضور داشتند.
انتها پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *