قطار سریعالسیر تهران- اصفهان به زنجیره حمل و نقل پیشرفته جهانی متصل میشود
محمد اسلامی گفت: موضوع مهم در خصوص پروژه قطار سریع السیر اصفهان-قم-تهران اتصال تهران اصفهان نیست، موضوع مهم این است که به زنجیره حمل و نقل پیشرفته جهانی متصل میشویم، در کشورهای منطقه شاهد طرح یک کمربند، یک راه هستیم که دولت چین مطرح کرده و سرمایهگذاری هنگفتی را هم برای آن تعریف کرده است.
خبرگزاری میزان -
وزیر راه و شهرسازی در پایان درخصوص زمان راهاندازی این پروژه گفت: در حال حاضر به دلیل متغیرهای زیاد نمیتوان پیشبینی زمانی دقیق داد. مطالبات مردمی، خرید اراضی و ... متغیرهایی است که نمیتوان پیشبینی کرد. از مردم عزیز که در مسیر قرار دارند خواهش دارم که حتما برای این موضوع همکاری کنند.
به گزارش گروه اقتصاد به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه قطار سریع السیر اصفهان-قم-تهران اظهار کرد: پروژه قطار سریع السیر اصفهان-قم-تهران یکی از پروژههای راهبردی در حوزه زیربنایی حمل و نقل است که از سالها پیش شروع شده و متاسفانه از حدود ٢ سال پیش مقداری با رکود مواجه شد. خدا را شکر در این چند ماه گذشته موانع این پروژه برطرف شده و امروز بعد از ماهها توقف فعال شده است.
وی ادامه داد: موضوع مهم در خصوص این پروژه اتصال تهران اصفهان نیست، موضوع مهم این است که به زنجیره حمل و نقل پیشرفته جهانی متصل میشویم. در کشورهای منطقه شاهد طرح یک کمربند یک راه هستیم که دولت چین مطرح کرده و سرمایهگذاری هنگفتی را هم برای آن تعریف کرده است.
اسلامی افزود: راه ابریشم به لحاظ تاریخی، عقلی و اقتصادی از ایران عبور میکرد، امروز باید بتوانیم راه ابریشم جدید را با تکنولوژی پیشرفته که حرکت سریع و حرکت اقتصادی را به ارمغان میآورد پیش ببریم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حتما باید در این مسیر سرمایهگذاری کنیم تا باقی بمانیم، اظهار کرد: نمیتوانیم بدون سرمایهگذاری در سرعت بالا و ایمن در حمل و نقل انتظار داشته باشیم که راه ابریشم را در اختیار داشته باشیم. بنابراین این موضوع جزو بایدهای ما در جمهوری اسلامی است و باید به آن بپردازیم.
وی با بیان اینکه امروز در این پروژه در حال فعالیت و تجهیز هستند، توضیح داد: اولویت در مشخصات فنی و کار حداکثری که تا امروز انجام شده بین قم تا اصفهان است. به جز ٣٠ کیلومتر در منطقه اصفهان، زیرسازی ٢١۵ کیلومتر از این پروژه نزدیک به ٧٠ درصد پیشرفت داشته است. این موضوع ایجاب میکند فعالیت روی این ناحیه را بیشتر کنیم تا بتوانیم به روسازی رسیده و پروژه به انتها نزدیکتر شود.
اسلامی ادامه داد: تلاش کردیم وزنههایی که به پای این پروژه هست را برداریم و در حال برداشتن آن هستیم و امیدواریم بتوانیم از اولین الگوی حمل و نقل پیشرفته ریلی در ایران بهرهبرداری کنیم و از آنجا به شمال، جنوب، شرق و غرب ادامه دهیم تا زنجیره تکمیل شود.
وی ادامه داد: موضوع مهم در خصوص این پروژه اتصال تهران اصفهان نیست، موضوع مهم این است که به زنجیره حمل و نقل پیشرفته جهانی متصل میشویم. در کشورهای منطقه شاهد طرح یک کمربند یک راه هستیم که دولت چین مطرح کرده و سرمایهگذاری هنگفتی را هم برای آن تعریف کرده است.
اسلامی افزود: راه ابریشم به لحاظ تاریخی، عقلی و اقتصادی از ایران عبور میکرد، امروز باید بتوانیم راه ابریشم جدید را با تکنولوژی پیشرفته که حرکت سریع و حرکت اقتصادی را به ارمغان میآورد پیش ببریم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حتما باید در این مسیر سرمایهگذاری کنیم تا باقی بمانیم، اظهار کرد: نمیتوانیم بدون سرمایهگذاری در سرعت بالا و ایمن در حمل و نقل انتظار داشته باشیم که راه ابریشم را در اختیار داشته باشیم. بنابراین این موضوع جزو بایدهای ما در جمهوری اسلامی است و باید به آن بپردازیم.
وی با بیان اینکه امروز در این پروژه در حال فعالیت و تجهیز هستند، توضیح داد: اولویت در مشخصات فنی و کار حداکثری که تا امروز انجام شده بین قم تا اصفهان است. به جز ٣٠ کیلومتر در منطقه اصفهان، زیرسازی ٢١۵ کیلومتر از این پروژه نزدیک به ٧٠ درصد پیشرفت داشته است. این موضوع ایجاب میکند فعالیت روی این ناحیه را بیشتر کنیم تا بتوانیم به روسازی رسیده و پروژه به انتها نزدیکتر شود.
اسلامی ادامه داد: تلاش کردیم وزنههایی که به پای این پروژه هست را برداریم و در حال برداشتن آن هستیم و امیدواریم بتوانیم از اولین الگوی حمل و نقل پیشرفته ریلی در ایران بهرهبرداری کنیم و از آنجا به شمال، جنوب، شرق و غرب ادامه دهیم تا زنجیره تکمیل شود.
وزیر راه و شهرسازی در پایان درخصوص زمان راهاندازی این پروژه گفت: در حال حاضر به دلیل متغیرهای زیاد نمیتوان پیشبینی زمانی دقیق داد. مطالبات مردمی، خرید اراضی و ... متغیرهایی است که نمیتوان پیشبینی کرد. از مردم عزیز که در مسیر قرار دارند خواهش دارم که حتما برای این موضوع همکاری کنند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *