نخستین تجربه قطارهای سریع السیر در کشور در مسیر تهران-اصفهان
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با توجه به حجم بالای مسافر از تهران به اصفهان احداث این مسیر ریلی از پایتخت به یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور یک اولویت ضروری است.
خبرگزاری میزان -
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سرعت سیر قطار در این مسیر ریلی ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت طراحی شده است که به این ترتیب زمان سفر از تهران تا اصفهان به ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه کاهش خواهد یافت.
وی طول این مسیر ریلی را ۴۱۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: هماکنون عملیات اجرایی در محدوده قم تا اصفهان با پیشرفت فیزیکی ۵۸ درصد در بخش زیرسازی در حال انجام است.
فعال بودن پنج کارگاه در مسیر احداث راهآهن قم- اصفهان
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملیات اجرایی در این مسیر ریلی اظهار کرد: هماکنون محدوده قم تا اصفهان با فعال بودن ۵ کارگاه در مسیر در حال اجرا است و در صورت تامین اعتبار بخشهای دیگر این پروژه نیز حدفاصل تهران تا قم نیز پیشرفت خواهد داشت.
وی عمده مشکلات بر سر راه پیشرفت این پروژه را کمبود اعتبار دانست و خبر داد: در حال حاضر منتظر گشایش ال سی به منظور تامین مالی پروژه به ارزش ۹.۶ میلیارد یوآن از سوی بانک مرکزی هستیم.
خادمی همچنین در بازدید از یک کارخانه ذوب فلزات در استان اصفهان به منظور تحویل اولین محموله ریل ملی گفت: اولین محموله ریل ملی ۶۰ E ۱ از سوی این کارخانه به میزان ۱۳۰۰ تن تحویل وزارت راه و شهرسازی شد.
وی افزود: قرار است تا اولین محموله ریل ملی در تکمیل راهآهن میانه- تبریز استفاده شود.
خادمی راهاندازی خط تولید ریل ملی در کشور را اقدام مهمی در حمایت از صنایع و تولیدات داخلی ذکر و عنوان کرد: با همکاری شرکت ساخت و توسعه و این کارخانه تولیدی در اصفهان گام بلندی در جهت خودکفایی کامل کشور در تامین ریل مورد نیاز توسعه شبکه راهآهن سراسری برداشته شد.
به گزارش گروه اقتصاد به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی در بازدید از روند اجرای خط آهن قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان با تاکید بر اهمیت این مسیر ریلی برای سفر از پایتخت به اصفهان گفت: این خطآهن نخستین تجربه کشور در دستیابی به تکنولوژی روز دنیا در حمل و نقل ریلی سریعالسیر است و بهرهبرداری از آن با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت زمان سفر از پایتخت به اصفهان و برعکس را ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه کوتاه میکند.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه ادامه داد: با توجه به حجم بالای مسافر از تهران به اصفهان احداث این مسیر ریلی از پایتخت به یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور یک اولویت ضروری است.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه ادامه داد: با توجه به حجم بالای مسافر از تهران به اصفهان احداث این مسیر ریلی از پایتخت به یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور یک اولویت ضروری است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سرعت سیر قطار در این مسیر ریلی ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت طراحی شده است که به این ترتیب زمان سفر از تهران تا اصفهان به ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه کاهش خواهد یافت.
وی طول این مسیر ریلی را ۴۱۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: هماکنون عملیات اجرایی در محدوده قم تا اصفهان با پیشرفت فیزیکی ۵۸ درصد در بخش زیرسازی در حال انجام است.
فعال بودن پنج کارگاه در مسیر احداث راهآهن قم- اصفهان
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملیات اجرایی در این مسیر ریلی اظهار کرد: هماکنون محدوده قم تا اصفهان با فعال بودن ۵ کارگاه در مسیر در حال اجرا است و در صورت تامین اعتبار بخشهای دیگر این پروژه نیز حدفاصل تهران تا قم نیز پیشرفت خواهد داشت.
وی عمده مشکلات بر سر راه پیشرفت این پروژه را کمبود اعتبار دانست و خبر داد: در حال حاضر منتظر گشایش ال سی به منظور تامین مالی پروژه به ارزش ۹.۶ میلیارد یوآن از سوی بانک مرکزی هستیم.
خادمی همچنین در بازدید از یک کارخانه ذوب فلزات در استان اصفهان به منظور تحویل اولین محموله ریل ملی گفت: اولین محموله ریل ملی ۶۰ E ۱ از سوی این کارخانه به میزان ۱۳۰۰ تن تحویل وزارت راه و شهرسازی شد.
وی افزود: قرار است تا اولین محموله ریل ملی در تکمیل راهآهن میانه- تبریز استفاده شود.
خادمی راهاندازی خط تولید ریل ملی در کشور را اقدام مهمی در حمایت از صنایع و تولیدات داخلی ذکر و عنوان کرد: با همکاری شرکت ساخت و توسعه و این کارخانه تولیدی در اصفهان گام بلندی در جهت خودکفایی کامل کشور در تامین ریل مورد نیاز توسعه شبکه راهآهن سراسری برداشته شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *