افتتاح پل کارون ۴ بهعنوان بزرگترین پل زیرقوسی کشور
خبرگزاری میزان: پل کارون ۴ بهعنوان بزرگترین پل زیرقوسی کشور که در مسیر جاده جایگزین شهرکرد به ایذه از روی دریاچه سد کارون ۴ احداث شده است، با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر نیرو بهطور رسمی افتتاح و مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
خبرگزاری میزان -
به گزارش ، اسحاق جهانگیری که از صبح امروز (سهشنبه) برای افتتاح چند پروژه
عمرانی به شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است، با حضور در
محل سد کارون ۴ ضمن بازدید از بخشهای مختلف جاده جایگزین و پل کارون ۴ که
به جای جاده پیشین شهرکرد به ایذه احداث شده است، این جاده جایگزین را
بهطور رسمی افتتاح کرد.
این جاده ارتباطی که در مسیر آن بزرگترین پل فلزی زیر قوسی کشور بهطول ۳۷۸ متر در مسیر آن احداث شده، در مجموع شامل ۹ رشته تونل به طول ۲۸۱۰ متر نیز است. برای احداث این مسیر در مجموع ۱۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۴۰ میلیارد ریال آن مربوط به پل مذکور است.
اسحاق جهانگیری ضمن بازدید از بخشهای مختلف این مسیر و بهویژه بزرگترین پل زیرقوسی کشور با توضیحات دست اندرکاران اجرای این پروژهها از جزئیات احداث و مراحل بهرهبرداری از آن نیز مطلع شد. این پل برای اولین بار از فولاد خودرنگ که نیاز به رنگ آمیزی و ممانعت از زنگ زدگی ندارد ساخته شده است.
معاون اول رییس جمهور در حاشیه بهرهبرداری از پل کارون ۴ در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که احداث چنین پلی در شرایط تحریم چه پیامی دارد، گفت: توان مهندسی کشور در بخشهای مختلف از جمله صنایع، نفت و امثال آن توان بسیار بالا و قابل اتکایی است.
وی با برشمردن نمونههایی از پروژه های مهم و حساس اجرا شده توسط مهندسان کشورمان افزود: کار بسیار مهمی در عرصه مهندسی کشور انجام شده و امروز ما تجربیات و اندوخته قابل اتکایی در این عرصه داریم که نه تنها در کشور قابل استفاده است، بلکه امروز در کشورهای دیگر بهویژه همسایگان با خدمات فنی، مهندسی کشورهای دیگر به خوبی رقابت می کند.
معاون اول رییس جمهور احداث پل کارون ۴ بعنوان بزرگترین پل زیرقوسی کشور را مصداقی از توان خوب مهندسی کشور ذکر کرد و اظهار داشت: باید به این مهندسان و این توان مهندسی کشور افتخار کنیم، چرا که سرمایه انسانی بسیار بزرگی برای کشور هستند.
جهانگیری تصریح کرد: تحریم ها آزاردهنده هستند و در اجرای برخی کارها تاخیر ایجاد می کنند، اما نتوانستند توقفی در کارها ایجاد کنند؛ چرا که با توجه به توان مطلوب فنی و مهندسی موجود در کشور چنانچه هر مشکل و مانعی پیش بیاید بلافاصله راهکار جایگزین ارائه می شود.
این جاده ارتباطی که در مسیر آن بزرگترین پل فلزی زیر قوسی کشور بهطول ۳۷۸ متر در مسیر آن احداث شده، در مجموع شامل ۹ رشته تونل به طول ۲۸۱۰ متر نیز است. برای احداث این مسیر در مجموع ۱۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۴۰ میلیارد ریال آن مربوط به پل مذکور است.
اسحاق جهانگیری ضمن بازدید از بخشهای مختلف این مسیر و بهویژه بزرگترین پل زیرقوسی کشور با توضیحات دست اندرکاران اجرای این پروژهها از جزئیات احداث و مراحل بهرهبرداری از آن نیز مطلع شد. این پل برای اولین بار از فولاد خودرنگ که نیاز به رنگ آمیزی و ممانعت از زنگ زدگی ندارد ساخته شده است.
معاون اول رییس جمهور در حاشیه بهرهبرداری از پل کارون ۴ در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که احداث چنین پلی در شرایط تحریم چه پیامی دارد، گفت: توان مهندسی کشور در بخشهای مختلف از جمله صنایع، نفت و امثال آن توان بسیار بالا و قابل اتکایی است.
وی با برشمردن نمونههایی از پروژه های مهم و حساس اجرا شده توسط مهندسان کشورمان افزود: کار بسیار مهمی در عرصه مهندسی کشور انجام شده و امروز ما تجربیات و اندوخته قابل اتکایی در این عرصه داریم که نه تنها در کشور قابل استفاده است، بلکه امروز در کشورهای دیگر بهویژه همسایگان با خدمات فنی، مهندسی کشورهای دیگر به خوبی رقابت می کند.
معاون اول رییس جمهور احداث پل کارون ۴ بعنوان بزرگترین پل زیرقوسی کشور را مصداقی از توان خوب مهندسی کشور ذکر کرد و اظهار داشت: باید به این مهندسان و این توان مهندسی کشور افتخار کنیم، چرا که سرمایه انسانی بسیار بزرگی برای کشور هستند.
جهانگیری تصریح کرد: تحریم ها آزاردهنده هستند و در اجرای برخی کارها تاخیر ایجاد می کنند، اما نتوانستند توقفی در کارها ایجاد کنند؛ چرا که با توجه به توان مطلوب فنی و مهندسی موجود در کشور چنانچه هر مشکل و مانعی پیش بیاید بلافاصله راهکار جایگزین ارائه می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *