افزایش ۲۵ درصدی کشته شدگان موتور سوار در چهار ماهه نخست امسال در مازندران
دکتر عباسی تعداد کشته شدگان موتور سوارها در حوادث ترافیکی در چهار ماهه سالجاری را ۴۵ نفر (۴۴ نفر مرد و یک زن) در استان مازندران اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشت.
مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با بیان اینکه تعداد ۶۹ درصد از فوت شدگان در محور برون شهریی و راه روستایی و ما بقی در محور درون شهری به وقوع پیوست، تصریح کرد: بابل با تعداد ۱۰ نفر، بهشهر با ۸ و ساری با ۶ مورد بیشترین و آمل، تنکابن، گلوگاه و میاندرود و بابلسر هر کدام با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتور سوار را دارند.
عباسی آمار فوت شدگان موتور سوار را ۲۰ درصد اعلام کرد وافزود: بر اساس آمار بیشترین فوتی در خرداد ماه با ۲۱ فوتی و بعد از آن اردیبهشت و تیر ماه هر کدام با ۹ و فروردین با ۶ مورد به ترتیب در رتبههای بعدی قرار دارند.
وی خاطر نشان کرد: بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال با آمار ۱۱ فوتی است و بعد از آن گروه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال با ۲۰ فوتی در رتبه بعدی قرار دارد.
عباسی با اشاره به اینکه تعداد ۲۲۹ نفر چهار ماهه سالجاری در تصادفات رانندگی کشته شدند که ۲۰ درصد آن مربوط به موتور سوارها هست، اضافه کرد: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگیهای متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در چهار ماهه ماهه سالجاری بوده که امید میرود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.
عباسی آمار فوت شدگان موتور سوار را ۲۰ درصد اعلام کرد وافزود: بر اساس آمار بیشترین فوتی در خرداد ماه با ۲۱ فوتی و بعد از آن اردیبهشت و تیر ماه هر کدام با ۹ و فروردین با ۶ مورد به ترتیب در رتبههای بعدی قرار دارند.
وی خاطر نشان کرد: بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال با آمار ۱۱ فوتی است و بعد از آن گروه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال با ۲۰ فوتی در رتبه بعدی قرار دارد.
عباسی با اشاره به اینکه تعداد ۲۲۹ نفر چهار ماهه سالجاری در تصادفات رانندگی کشته شدند که ۲۰ درصد آن مربوط به موتور سوارها هست، اضافه کرد: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگیهای متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در چهار ماهه ماهه سالجاری بوده که امید میرود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *