تفاوت نرخ ارز، سفر به ایران را برای گردشگران ارزان کرده است/لغو روادید بر ورود گردشگران چینی به کشور تاثیر بسزایی داشته است

14:21 - 11 شهريور 1398
کد خبر: ۵۴۶۴۹۶
مشاور اجرایی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: علی رغم مشکلات تحریمی در عرصه بین الملل، کشورمان جز مقاصد اول گردشگری دنیا لقب گرفته و جز یکی از ارزان‌ترین کشور‌ها برای گردشگران خارجی است.

سید محمدکاظم خلدی نسب، مشاور اجرایی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه ، تفاوت نرخ ارز را موجب ارزان بودن سفر به کشورمان دانست و اظهار داشت: این مسئله منجر شده توریست‌ها راحت‌تر ایران را به عنوان مقصد گردشگری خود را انتخاب نمایند.

خلدی نسب تبلیغات و بازاریابی را بسیار مهم دانست و افزود: در حال حاضر تبلیغات منفی علیه کشورمان در جریان است و نباید فراموش کرد منبع اصلی اطلاع رسانی مردم دنیا، رسانه‌ها هستند؛ این در حالی است که با ورود گردشگران خارجی به کشور، دیدگاهی ۱۸۰ درجه‌ای در منظر آن‌ها شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: مهمان نوازی، جاذبه‌های گردشگری و مشاهدات متفاوت از آنچه توریست‌ها در خارج از ایران شنیده اند، منجر به تغییر در دیدگاه آن‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: بار‌ها از گردشگران خارجی شنیده ایم که علاقمند به افزایش مدت زمان اقامت در کشورمان هستند و حتی خاطرم هست یک گروه ایتالیایی در بازدید از ایران به شدت عصبانی بودند که با وجود این حجم از جذابیت در ایران، تبلیغات منفی نسبت به کشور ما در عرصه بین الملل صورت می‌گیرد.

خلدی نسب در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری گفت: در حال حاضر گردشگری به عنوان دیپلماسی عمومی مطرح است و نسبت به این مهم تمرکز کرده ایم، بدین معنا که گردشگری ما باید تمام اقشار جامعه را دربر گیرد.

وی اضافه کرد: هیچ یک از اقشار جامعه فارغ از مشارکت و توسعه گردشگری نیستند، حتی یک پاکبان زحمتکش نقش به سزایی در توسعه گردشگری دارد و لذا زمانیکه یک گردشگر به ایران ورود می‌کند، خواهد دید که چه برنامه ریزی خوبی در راستای نظافت کشور داده‌ایم.

خلدی نسب از تشکیل یک گروه برندسازی متشکل از چندین وزارتخانه خبر داد و در اینباره گفت: این برند باید پاسخگوی صنایع ما باشد و توانمندی‌های اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی را دربر گیرد. ما نیز ظرفیت‌های خود را اعلام کردیم و امیدواریم نتیجه مناسبی بدست دهد.

مشاور اجرایی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی همچنین در خصوص تبلیغات خارجی گفت: در دفتر بازاریابی و تبلیغات، حوزه‌ای تخصصی در دست داریم که بروشور‌ها و تبلیغات در عرصه داخلی و خارجی با نظر و تایید معاونت گردشگری سازمان اجرایی می‌شود.

خلدی نسب با این ادعا که لغو روادید تاثیر شگرفی نسبت به ورود گردشگران چینی به کشورمان داشته، ادامه داد: جدیدا اتاق فکری تشکیل دادیم و از تحصیل کردگان صنعت گردشگری دعوت می‌کنیم که این جوانان ایده و نقاط نظر خود را ارائه دهند و این ایده‌ها بعنوان سرفصل اصلی در نظر گرفته می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *