جنگ تجاری پکن و واشنگتن صدای مصرف کنندگان آمریکایی را درآورد
کارشناسان کاهش رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا را ناشی از نگرانی مصرف کنندگان آمریکایی در پی جنگ تعرفهای این کشور علیه چین میدانند.
به گزارش گروه بین الملل ؛ نگرانی مصرف کنندگان آمریکایی از جنگ تجاری آمریکا و چین، آسیبهایی به اقتصاد این کشور وارد کرده است.
به گزارش اماسان، مصرف کنندگان آمریکایی نگران جنگ تجاری کشورشان با چین هستند. این موضوع تاثیرات سویی بر اقتصاد آمریکا داشته است.
براساس نظرسنجی انجام شده در مورد شاخص احساس مصرف کننده توسط دانشگاه میشیگان، از هر سه مصرف کننده آمریکایی یک نفر نگران جنگ تجاری واشنگتن – پکن و موضوع اعمال تعرفهها است.
گسترش این نگرانیها باعث شده تا شاخص احساس مصرف کننده، بزرگترین افت خود از ماه دسامبر سال ۲۰۱۲ را تجربه کند.
یکی از مسئولان ارشد برگزاری این نظرسنجی تاکتیکهای تجاری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعمال و تهدید تعرفهها علیه چین و سایر متحدان را در ماههای گذشته، عامل اصلی عدم اطمینان و کاهش هزینههای مصرف کنندگان دانست.
وی هشدار داد احتمال بازگشت این شاخص به حالت مطلوب زمان بر خواهد بود. ضمن این که اعمال دور جدید تعرفه بر کالاهای چینی که قرار است در روزهای اخیر اجرایی شود نیز به کالاهای مصرفی آسیب خواهد زد.
مصرف کنندگان و هزینههای آنان بخش مهمی از اقتصاد آمریکا را تشکیل میدهند. کاهش رشد تولید ناخالص ملی در سه ماهه دوم سال در مقایسه با سه ماهه اول سال جاری، نیز یکی دیگر از تبعات نگرانی مصرف کنندگان بوده است.
خودداری آمریکاییها از هزینههای اختیاری، احتمالا به اقتصاد ضربه بزرگ تری خواهد زد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *