برای صحبت درباره خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از افغانستان بسیار زود است

10:26 - 07 شهريور 1398
کد خبر: ۵۴۵۴۹۷
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید که برای صحبت درباره خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از افغانستان بسیار زود است.

برای گفت‌وگو درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بسیار زود استبه گزارش گروه بین الملل ، «ژوزف دانفورد» می‌گوید که برای صحبت درباره خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از افغانستان بسیار زود است.

دانفورد طی یک نشست خبری مشترک با «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا مدعی شده است: نیرو‌های افغاستان هنوز قادر به ایجاد امنیت در این کشور بدون حمایت نیروهای خارجی نیستند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید: من از واژه عقب نشینی در حال حاضر استفاده نمی‌کنم، برآورد ما این است که افغانستان برای مبارزه با این سطح از خشونت به حمایت ما نیاز دارد.

این مقام نظامی آمریکا در ادامه اظهارات خود گفت که هرگونه توافق با طالبان بر اساس شرط‌های امنیتی خواهد بود.

این اظهارات دانفورد در حالی مطرح می‌شود که دور نهم مذاکرات نمایندگان طالبان و آمریکا در دوحه در حال برگزاری است و  طالبان همواره در مذاکره با آمریکا تاکید کرده که باید تمام نیرو‌های آمریکایی از افغانستان خارج شوند، اما مقامات آمریکایی در مواضع ضد و نقیض خواستار ادامه حضور نیرو‌های آمریکایی در این کشور هستند. 

در همین حال گفته می‌شود که اظهارات ترامپ درباره ادامه حضور نظامی آمریکا در روند مذاکرات چالش‌های تازه‌ای ایجاد کرد.

اظهارات ترامپ در حاشیه نشست «گروه ۷» مبنی بر ادامه حضور نظامی در افغانستان، اختلاف‌ها بین مذاکره کنندگان طالبان و آمریکا در قطر را افزایش داده است و منابعی آگاه به طلوع نیوز گفته‌اند که اظهارات ترامپ نهایی سازی این توافقنامه را تحت تاثیر قرار داده است.

یکی از فرماندهان سابق طالبان نیز گفته که این اظهارات ترامپ بر مذاکرات قطر اثر گذاشته و به زودی توافق با آمریکا امکانپذیر نیست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *