پایان دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران

12:12 - 23 خرداد 1394
کد خبر: ۵۴۳۸۶
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران (INOTEX2015) پس از چهار روز برگزاری ،امضای 20 قرارداد تبادل فناوری، وارادات تکنولوژی و صادرات محصولات با فناوری پیشرفته و استقبال چشمگیر هیات های علمی ،مقامات، روسای دانشگاهها و مراکز علمی و پژوهشی کشور به کار خود پایان داد.


به گزارش ایرنا از ستاد خبری دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران؛ طی این مدت وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، مدیرعامل هلدینگ داروئی برکت، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این نمایشگاه بازدید کردند.

در طول چهار روز برگزاری این نمایشگاه 20 قرارداد تبادل فناوری، وارادات تکنولوژی و صادرات محصولات با فناوری پیشرفته، به ارزش بیش از 15 میلیون دلار در حوزه های مختلفی ازجمله الکترونیک، میکروالکترونیک، نفت، گاز و پتروشیمی، انرژی های نو، پزشکی و داروئی و فناوری ارتباطات و اطلاعات بین شرکت های ایرانی و خارجی به امضاء رسید.

در این نمایشگاه 15 کشور روسیه، هند، کره جنوبی، بلژیک، فرانسه، آلمان، انگلستان، ایتالیا، سوئیس، یونان، رومانی، ترکیه، آذربایجان، پاکستان و چین در کنار ده ها شرکت و مراکز دانشگاهی و علمی تحقیقاتی داخلی، نوین ترین و آخرین دستاوردهای فناوری و نوآوری خود را درحوزه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت، گاز و پتروشیمی، اتوماسیون صنعتی و سیستم های هوشمند، زیست فناوری، نانو فناوری، انرژی های نو، هوافضا و تجهیزات پزشکی را در معرض دید علاقمندان قرار داده بودند.

همزمان با برپایی دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری، نشست بین المللی «شبکه سازی نوآوری» نیز به مدت 2 روز با حضور اساتیدی از کشورهای کره جنوبی، فرانسه و اتریش در کنار بیش از 20 صاحب نظر ایرانی برگزار شد.

در این نشست بین المللی که در راستای اهداف دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری برگزار می شود، صاحب نظران، سیاست گذاران و اساتید حوزه فناوری و نوآوری در شش بخش تخصصی، به بحث و بررسی موضوعات مرتبط با موضوع نشست بود.

سال گذشته و در اولین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری، 18 تفاهم نامه تبادل فناوری بین شرکت های ایرانی و کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه به ارزش تقریبی 6 میلیون دلار منعقد شد و براساس قراردادهای انتقال فناوری نهایی شده 6 شرکت نیز از تسهیلات قرض الحسنه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که به این موضوع اختصاص یافته بود، بهره مند شدند.

در این نمایشگاه بیش از 110 شرکت فناور و دانش بنیان و سازمان و مرکز علمی و پژوهشی داخلی و خارجی، جدیدترین تولیدات علمی تحقیقاتی و پژوهشی خود را ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار داده بودند.

بسترسازی برای تبادلات فناوری میان شرکت های فناور ایرانی و خارجی ، تبدیل شدن به بزرگترین رویداد تبادل فناوری منطقه، توسعه فناوری با استفاده از ظرفیت های بین المللی، شکل گیری تجارت و تعاملات اقتصادی حول محور فناوری، تبادل تجارب شرکت های موفق در تجاری سازی و توسعه فناوری، تقویت مناسبات بین المللی و فزایش ظرفیت سیاسی با استفاده از فناوری وکمک به شکل گیری و گسترش اتحاد منطقه ای با استفاده از ظرفیت فناوری برخی از اهداف کلان برگزاری نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری بود.

/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *