معنا و مفهوم همه آموزش و پرورش مدرسه است/باید آثار اجرایی سند تحول بنیادین را در مدرسه مشاهده کنیم
به گزارش گروه جامعه ، رضا مددی در کارگاه توجیهی سند تحول بنیادین اظهار داشت: آموزش و پرورش نیازمند یک برنامه بلند مدت است که مبنای حرکت در آموزش و پرورش باشد، این برنامه بلند مدت سند تحول بنیادین میباشد.
مددی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر اجرای سند تحول بنیادین، تصریح کرد: فلسفه تعلیم و تربیت در کشور باید بومی باشد که بر این اساس سند تحول بنیادین دارای فلسفه بومی و بر مبنای فرهنگ اسلامی و مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
وی با بیان اینکه وظیفه آموزش و پرورش تربیت عمومی است، اظهار داشت: سند تحول بنیادین به دنبال تربیت در تمام ساحتهای ششگانه است.
مشاور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین گفت: مدرسه محوری سیاست وزارت آموزش و پرورش است و مطابق سند تحول بنیادین مدرسه عنصر اصلی نظام آموزش و پرورش میباشد که عامل پیشرفت و توسعه کشور محسوب میشود به طوریکه معنا و مفهوم همه آموزش و پرورش مدرسه است.
رضا مددی با بیان اینکه سند تحول بنیادین به دنبال جلوگیری از اعمال سلیقه در نظام آموزش و پرورش است، بیان کرد: تعلیم و تربیت حق همه مردم و یک امر حاکمیتی است و وظیفه اصلی آموزش و پرورش تربیت عمومی مردم است.
مددی در اجرای سند تحول بنیادین با انتقاد از دیدگاه تک ساحتی آموزش محور خانوادهها به مدارس، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش فقط در کنکور خلاصه نمیشود بلکه آموزش و پرورش مسئول تربیت تمام ساحتی دانشآموزان است.
وی افزود: رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدرسه محوری است. میدان عمل سند تحول و محصول نظام آموزش و پرورش در مدرسه است و باید آثار اجرایی سند تحول بنیادین را در مدرسه مشاهده کنیم.