خط تولید پراید از سال ۹۹ متوقف می‌شود!

15:02 - 23 مرداد 1398
کد خبر: ۵۴۱۶۹۴
رئیس پلیس راهور گفت: با توجه به نامه نگاری‌های انجام شده از سال ۹۹ خط تولید پراید متوقف می‌شود.

خط تولید پراید از سال ۹۹ متوقف می‌شود!به گزارش گروه جامعه ،سردار سیدکمال هادیانفر روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه‌ها افزود: به خودروساز‌ها اعلام شده که قیمت خودرو‌های ایمن را پایین آورده یا خودروی ایمن دیگری جایگزین کنند تا مردم توان خرید داشته باشند.

وی اضافه کرد: ستاد‌های ترخیص خودرو نیز سیستمی خواهد شد که از طریق اینترنت اجرایی می‌شود. نرم افزار سیستم ترخیص نوشته شده و از این پس قفل چرخ جایگزین جرثقیل می‌شود.

طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک کلید خورد

رئیس پلیس راهور اعلام کرد که اجرای طرح بانوان فرهنگ یار ترافیکی با هدف کاهش حوادث ترافیکی از امروز چهارشنبه کلید خورد.

هادیانفر ادامه داد: دو سوم کار‌ها در دنیا در دست زنان است در حالی که درآمد آنان کمتر از ۱۰ درصد است. از ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور حدود ۴۰ میلیون نفر را زنان تشکیل می‌دهند.
وی افزود: ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دارای گواهینامه رانندگی هستند که آموزش این افراد برای توسعه فرهنگ ترافیکی در دستور کار است و بانوان به ویژه زنانی که دارای مدرک کارشناسی هستند می‌توانند به عنوان بازرس نامحسوس از پلیس راهور حکم گرفته و در این زمینه پلیس را یاری کنند.

خودرو‌های ۲۵۰۰ سی سی پلاک ملی می‌گیرند

رئیس پلیس راهور گفت: خودرو‌های ۲۵۰۰ سی سی پلاک ملی می‌گیرند و دیگر پلاک‌های قشم، کیش و ارس نداریم و تردد آن‌ها به تمام نقاط کشور ممنوع است و حتی ۹۰ درصد عوارض دولت را نمی‌دهند.

هادیانفر افزود: این خودرو‌ها صرفا برای مناطق آزاد ترخیص شوند، همچنین سالی یک بار می‌توانند از مناطق آزاد خارج شوند و اگر بیش از یک بار باشد، توقیف خواهند شد.

وی افزود: پلاک‌های گذر موقت اجازه خرید و فروش در غیر از مناطق آزاد را ندارند و هر فردی خریداری کند گرفتار شده و اجازه جا به جایی ندارند و پلاک سرزمین اصلی را نمی‌گیرند.

هادیانفر گفت: خودرو‌های ۲۵۰۰ سی سی به بالا یا پایین به استثنای خودرو‌های آمریکایی می‌توانند در سرزمین اصلی یک بار سفر کنند، اما تردد حتی یک بار خودرو‌های آمریکایی در سایر نقاط کشور ممنوع است و تنها در مناطق آزاد حق تردد دارند.

رئیس پلیس راهور گفت: دغدغه اصلی پلیس راهور توسعه انضباط ترافیکی در کشور است که در این زمینه نیازمند مشارکت در تمام بخش‌ها هستیم چراکه ۲۷ درصد کشته‌ها را عابران پیاده تشکیل می‌دهند و ۸۲ درصد کشته در محور‌های شمالی، موتورسیکلت سواران هستند.

وی تاکید کرد: نمی‌توان تنها با حضور یگان ویژه، آمار تصادفات را کاهش داد بلکه باید در زمینه القاسازی، تغییر رفتار و ارتقای فرهنگ مردم، کار‌های اساسی انجام شود. زیبنده کشور نیست که ۱۷ هزار و ۱۳۸ هزار نفر در کشور درسال گذشته جان خود را از دست بدهند.

هادیانفر گفت: تصادفات در ۲ یا سه سال گذشته وضعیت خوبی نداشته است و میزان تصادفات افزایش یافته است به گونه‌ای که درسال ۹۶، ۱.۲ و در سال گذشته ۱.۷ درصد تصادفات رشد داشته است.

جان باختن روزانه ۴۶ نفر در تصادفات جاده‌ای

رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا ۲۲ مردادماه جاری، ۶ هزار و ۵۳۴ نفر در شهر‌ها و جاده‌ها جان باختند. روزانه ۴۶ نفر و هر ساعت ۲ نفر جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست می‌دهند و ۶ و نیم نفر مجروح می‌شوند.

وی گفت: ۵هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد که ۳ هزار و ۲۰۰ نقطه از آن در جاده‌های برون شهری است. اگر ۲۵۱ نقطه در اولویت اصلاح قرار گیرد، ۲۶ درصد و اگر هزار و ۵۸۵ نقطه حادثه خیز اصلاح شود، ۵۶ درصد تصادفات کاهش می‌یابد.

رئیس پلیس راهور گفت: ۶۲ درصد فوتی‌ها در ۳۰ کلیومتری حریم شهر‌ها بوده است. پلیس راهور به صورت کتبی مختصات نقاط حادثه خیز را به وزارت راه اعلام کرده است و اگر نمی‌توانند شیب و پیچ‌های قوس دار را درست کنند، علائم هشدار دهنده در ۱۰۰ کیلومتر جلوتر قرار دهند تا رانندگان متوجه شوند که این نقاط حادثه خیز هستند.

هادیانفر اضافه کرد: بیمه مرکزی حاضر است برای ۶ هزار و ۵۳۴ نفر از کشته شدگان تصادفات، دیه متوسط ۲۲۰ میلیونی را بپردازد؛ همچنین به مجروحان نیز خسارت داده و خسارت خودرو‌ها را نیز متقبل می‌شود، اما بیمه مرکزی در این زمینه کم کاری کرده است و چطور می‌تواند خسارت خودرو را بدهد، اما چه منطقی پشت این مساله وجود دارد که حاضر نیست یک دهم پول را در اختیار دستگاه‌های اجرایی از جمله پلیس و هلال احمر قرار دهد تا کشته‌های تصادفات کاهش یابد.

معیوب بودن ۴۹ درصد دوربین‌های جاده‌ای

رئیس پلیس راهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: سال گذشته، هزار میلیارد تومان کمتر از میزان پیش بینی دولت جرایم رانندگی به حساب خزانه واریز شد. باید ۲۰ درصد رقم وصولی جرایم در اختیار پلیس راهور قرار می‌گرفت که این امر محقق نشده است.

وی با انتقاد از عملکرد شهرداری گفت: شهرداری تهران، منازل مسکونی را بدون توجه به محل پارک، تبدیل به مکان تجاری می‌کند. شهرداری با چه مجوزی خانه مسکونی را تجاری می‌کند. مردم خودرو‌های خود را کجا پارک کنند.

هادیانفر با بیان اینکه سیستم انتقال گزارشات مردم به پلیس راهور به زودی راه اندازی می‌شود، افزود: از ۲ هزار دوربین کشور ۴۹ درصد معیوب است و قرار بود تا خرداد ۲ هزار دوربین جدید اضافه شود که هنوز محقق نشده است.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: کروکی الکترونیک به زودی اجرایی می‌شود. همچنین روند آموزش آموزشگاه‌ها باید تغییر یابد؛ به هیچ عنوان موافق شرایط فعلی نیستیم.

هادیانفر در مورد طرح کاهش آلودگی هوا گفت: باید پرسید طرح کاهش آلودگی هوا در ترافیک و کاهش آلودگی هوا نقش داشته است یا نه؛ عوارض طرح کاهش آلودگی هوا مربوط به شهرداری است و ارتباطی با پلیس ندارد و بیشتر با هدف کسب درآمد به آن توجه شده است. از سوی دیگر تهران ظرفیت چهار میلیون خودرو را ندارد و از نظر پلیس طرح کاهش آلودگی هوا کارساز نیست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *