توقف تولید پراید برای صنعت خودرو کشور مناسب نیست
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: فرهنگ سازی در راستای استفاده صحیح از خودرو و رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی اقدامی است که باید در خصوص کاهش تلفات جادهای به آن توجه کرد.
خبرگزاری میزان -
وی در ادامه افزود: در راستای متوقف کردن تولید پراید باید خودرویی را جایگزین آن پیدا کرد که ظاهرا مناسبترین گزینه تیبا است چراکه این خودرو هم از نظر ایمنی و هم از نظر آلایندگی پیشرفتهتر از پراید است.
این کارشناس صنعت خودرو عنوان کرد: گرانتر بودن تیبا نسبت به پراید مسئلهای است که جایگزینی پراید را مختل میکند چراکه افراد برای خرید این خودرو تا ۱۰ میلیون تومان بیشتر باید هزینه کنند.
کاکایی خاطر نشان کرد: کاهش هزینههای تولید مهمترین اقدامی است که تولیدکنندگان و دیگر عوامل باید به آن توجه کنند البته با توقف تولید پراید و افزایش تولید خودروهای تیبا و کوییک، قیمت آنها نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
وی با ذکر این مطلب که نباید امنیت را اصلیترین محور در تصمیم گیری در راستای توقف تولید پراید دانست ادامه داد: چراکه نیسان وانت و موتور سیکلتها امنیت کمتری نسبت به پراید دارند، اما همچنان تولید آنها ادامه دارد.
این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: دولت باید در راستای ایجاد امنیت رانندگان مسئله توقف تولید خودرو را کنار بگذارد و اقدامات دیگری در این راستا انجام دهد که هم کم هزینهتر برای دولت است و از طرف دیگر قدرت خرید مردم برای خرید خودرو را کاهش نمیدهد.
کاکایی تصریح کرد: افزایش امنیت خودروهای تولیدی در کشور یکی از اقداماتی است که باید در کشور انجام شود که هزینههای انجام این کار برای دولت بسیار کمتر از افزایش تولید خودروهایی همچون تیبا، ساینا و کوییک است.
وی در رابطه با تاثیر فرهنگ سازی بر کاهش تلفات جادهای گفت: فرهنگ سازی در راستای استفاده صحیح از خودرو و رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی همچنین سختگیری نیروهای پلیس در این خصوص، سطح تلفات جانی و خسارتهای مالی را تا حد قابل توجهی کاهش خواهد داد.
این کارشناس صنعت خودرو خاطر نشان کرد: با این وجود باتوجه به سطح درآمدها و قدرت خرید مردم، دولت باید در نظر داشته باشد که خودروی پراید برای بسیاری از خانوارها خودروی مناسبی است و این خانوارها توان خرید موارد دیگر را ندارند پس با متوقف کردن تولید پراید و جایگزینی خودروهایی همچون، تیبا، ساینا و کوییک تعداد قابل توجهی از خانوارها از داشتن خودرو محروم خواهند شد.
کاکایی افزود: در راستای ایجاد امنیت و کاهش تلفات جاده ای، گذشته از اصلاح و توقف تولید خودرو، باید به جادهها نیز اشاره کرد، باتوجه به آمارهایی که از سوی ارگانهای مختلف منتشر میشود منشا تمام تلفاده جاده ای، خودروها نیستند و مناسب نبودن جادهها نیز در این موضوع تاثیر زیادی دارند.
وی اظهار کرد: با این وجود مسئولین مربوطه در امور ساخت و بازسازی جادهها باید تمهیداتی را مد نظر داشته باشند که با اجرایی کردن آنها سطح تلفات و خسارتهای جاده را کاهش دهند.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: درصد زیادی از تلفات جادهای به دلیل سهل انگاری و خواب آلودگی رانندگان است که فرهنگ سازی و رانندگی ایمن با رعایت نکات ایمنی که پیشتر به آن اشاره شد میتواند میزان تلفات را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.
کاکایی گفت: سطح ایمنی خودرو پراید نسبت به ۱۰ سال گذشته افزایش یافته و چند مرحله قویتر شده است که در راستای این اقدام شرکت خودروسازی سایپا باتوجه به تراکم خودرو و جمعیت، از میزان تلفات جادهای کاسته شده است.
امیر حسن کاکایی در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصاد در خصوص توقف تولید خودرو در کشور اظهار کرد: از چندسال گذشته که آمار تلفات جادهای افزایش پیدا کرده، امنیت مهمترین مسئلهای است که باعث شده تا مسئولین تصمیم بگیرند تا تولید پراید در کشور متوقف شود.
وی در ادامه افزود: در راستای متوقف کردن تولید پراید باید خودرویی را جایگزین آن پیدا کرد که ظاهرا مناسبترین گزینه تیبا است چراکه این خودرو هم از نظر ایمنی و هم از نظر آلایندگی پیشرفتهتر از پراید است.
این کارشناس صنعت خودرو عنوان کرد: گرانتر بودن تیبا نسبت به پراید مسئلهای است که جایگزینی پراید را مختل میکند چراکه افراد برای خرید این خودرو تا ۱۰ میلیون تومان بیشتر باید هزینه کنند.
کاکایی خاطر نشان کرد: کاهش هزینههای تولید مهمترین اقدامی است که تولیدکنندگان و دیگر عوامل باید به آن توجه کنند البته با توقف تولید پراید و افزایش تولید خودروهای تیبا و کوییک، قیمت آنها نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
وی با ذکر این مطلب که نباید امنیت را اصلیترین محور در تصمیم گیری در راستای توقف تولید پراید دانست ادامه داد: چراکه نیسان وانت و موتور سیکلتها امنیت کمتری نسبت به پراید دارند، اما همچنان تولید آنها ادامه دارد.
این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: دولت باید در راستای ایجاد امنیت رانندگان مسئله توقف تولید خودرو را کنار بگذارد و اقدامات دیگری در این راستا انجام دهد که هم کم هزینهتر برای دولت است و از طرف دیگر قدرت خرید مردم برای خرید خودرو را کاهش نمیدهد.
کاکایی تصریح کرد: افزایش امنیت خودروهای تولیدی در کشور یکی از اقداماتی است که باید در کشور انجام شود که هزینههای انجام این کار برای دولت بسیار کمتر از افزایش تولید خودروهایی همچون تیبا، ساینا و کوییک است.
وی در رابطه با تاثیر فرهنگ سازی بر کاهش تلفات جادهای گفت: فرهنگ سازی در راستای استفاده صحیح از خودرو و رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی همچنین سختگیری نیروهای پلیس در این خصوص، سطح تلفات جانی و خسارتهای مالی را تا حد قابل توجهی کاهش خواهد داد.
این کارشناس صنعت خودرو خاطر نشان کرد: با این وجود باتوجه به سطح درآمدها و قدرت خرید مردم، دولت باید در نظر داشته باشد که خودروی پراید برای بسیاری از خانوارها خودروی مناسبی است و این خانوارها توان خرید موارد دیگر را ندارند پس با متوقف کردن تولید پراید و جایگزینی خودروهایی همچون، تیبا، ساینا و کوییک تعداد قابل توجهی از خانوارها از داشتن خودرو محروم خواهند شد.
کاکایی افزود: در راستای ایجاد امنیت و کاهش تلفات جاده ای، گذشته از اصلاح و توقف تولید خودرو، باید به جادهها نیز اشاره کرد، باتوجه به آمارهایی که از سوی ارگانهای مختلف منتشر میشود منشا تمام تلفاده جاده ای، خودروها نیستند و مناسب نبودن جادهها نیز در این موضوع تاثیر زیادی دارند.
وی اظهار کرد: با این وجود مسئولین مربوطه در امور ساخت و بازسازی جادهها باید تمهیداتی را مد نظر داشته باشند که با اجرایی کردن آنها سطح تلفات و خسارتهای جاده را کاهش دهند.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: درصد زیادی از تلفات جادهای به دلیل سهل انگاری و خواب آلودگی رانندگان است که فرهنگ سازی و رانندگی ایمن با رعایت نکات ایمنی که پیشتر به آن اشاره شد میتواند میزان تلفات را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.
کاکایی گفت: سطح ایمنی خودرو پراید نسبت به ۱۰ سال گذشته افزایش یافته و چند مرحله قویتر شده است که در راستای این اقدام شرکت خودروسازی سایپا باتوجه به تراکم خودرو و جمعیت، از میزان تلفات جادهای کاسته شده است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *