کاهش ۵۰ درصدی کشته شدگان موتور سوار در سه ماهه امسال
در سه ماهه سالجاری ۳۶ نفرموتور سوار در حوادث ترافیکی استان مازندران جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش داشت.
خبرگزاری میزان -
مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در گفتوگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی گفت: آمار کشته شدگان موتورسوار در حوادث ترافیکی این استان ۵۰ درصد کاهش یافته است.
عباسی افزود: بهشهر با ۷ نفر، ساری و بابل هر کدام با ۶ نفر بیشترین و شهرستانهای آمل، تنکابن، چالوس، عباس اباد، گلوگاه و میاندرود هر کدام با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتور سوار را دارند.
وی اضافه کرد: بر اساس گزارش ارجاعی از مراکز استان، بیشترین فوتی در خرداد ماه با ۲۱ فوتی و بعد از آن اردیبهشت با ۹، فروردین با ۶ مورد به ترتیب در رتبههای بعدی قرار دارند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در ادامه بیشترین گروه سنی را ۱۱ تا ۲۰ سال با آمار ۹ فوتی و کمترین گروه سنی ۶۱ سال به بالا با ۷ فوتی اعلام کرد.
عباسی عنوان کرد: ۱۶۳ نفر در سه ماهه سالجاری در تصادفات رانندگی کشته شدند که ۲۲ درصد آن مربوط به موتور سوارها هستند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران همچنین گفت: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگیهای متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در سه ماهه ماهه سالجاری بوده که امید میرود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.
عباسی افزود: بهشهر با ۷ نفر، ساری و بابل هر کدام با ۶ نفر بیشترین و شهرستانهای آمل، تنکابن، چالوس، عباس اباد، گلوگاه و میاندرود هر کدام با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتور سوار را دارند.
وی اضافه کرد: بر اساس گزارش ارجاعی از مراکز استان، بیشترین فوتی در خرداد ماه با ۲۱ فوتی و بعد از آن اردیبهشت با ۹، فروردین با ۶ مورد به ترتیب در رتبههای بعدی قرار دارند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در ادامه بیشترین گروه سنی را ۱۱ تا ۲۰ سال با آمار ۹ فوتی و کمترین گروه سنی ۶۱ سال به بالا با ۷ فوتی اعلام کرد.
عباسی عنوان کرد: ۱۶۳ نفر در سه ماهه سالجاری در تصادفات رانندگی کشته شدند که ۲۲ درصد آن مربوط به موتور سوارها هستند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران همچنین گفت: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگیهای متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در سه ماهه ماهه سالجاری بوده که امید میرود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *