عکس / بزرگ ترین هواپیمای جهان ؟!
هواپیمای آنتونوف AN-۲۲۵ مریای اوکراین، همچنان بزرگترین هواپیمای تولید شده توسط بشر است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از فارس؛ برخلاف تصور بسیاری از افراد که ایرباس A۳۸۰ را بزرگ ترین هواپیمای جهان می دانند، هواپیمای آنتونوف AN-۲۲۵ مریا تولید شده توسط شرکت آنتونوف اوکراین، همچنان بزرگ ترین هواپیمای ساخت بشر محسوب می شود.
این هواپیما بر خلاف دیگر هواپیماهای غول پیکر موجود در جهان به جای ۴ موتور از ۶ موتور پیشران بر بالهای های خود بهره می گیرد که این مسئله احتمال سقوط این هواپیما را بر اثر از دست رفتن موتورهای آن به میزان قابل توجهی کاهش داده است. نخستین مدل این هواپیما با اهداف نظامی تولید شده است و اولین پرواز این هواپیما در ۲۱ دسامبر سال ۱۹۸۸ صورت گرفته است.
پس از خروج این هواپیما از چرخه حمل و نقل نظامی، با وقفه ای ۸ ساله این هواپیما به خطوط هوایی اوکراین پیوست. آنتونوف AN-۲۲۵ مریا با هدف حمل تجهیزات سنگین و به ویژه ادوات نظامی و همچنین حمل فضاپیمای روسیه با نام" بوران اوربیتر" تولید شد.
این هواپیما توان پرواز با بیشینه وزن ۶۴۰ تن را در هنگام بر خواستن از زمین دارد که بیشترین میزان این شاخص در بین هواپیماهای غول پیکر جهان محسوب می شود. آنتونوف AN-۲۲۵ مریا همچنین طولانی ترین طول بال ها را در جهان از آن خود کرده است. طول این هواپیما ۸۴ متر و طول بالهای آن ۸۸.۴ متر است. این هواپیما از ۶ موتور پیشران توربوفن در بال های خود بهره می برد. وزن خالی این هواپیما ۲۸۵ تن و ظرفیت سوخت آن ۳۰۰ تن اعلام شده است.
این مدل آنتونوف قابلیت پرواز با تانکر سوخت پر تا ۱۵۴۰۰ کیلومتر را دارا می باشد و با بیشینه بار آن می تواند ۴ هزار کیلومتر مسافت را طی کند. بیشترین وزن باری که تا کنون توسط این هواپیما جابجا شده است ۲۵۳.۸۲۰ تن بوده است.
از دیگر خصوصیات ظاهری این هواپیما قرار گرفتن بال های آن بر روی بدنه است در صورتی که در مدل های تولیدی بوئینگ و ایرباس بال بر زیر بدنه قرار گرفته است. ارتفاع این هواپیما از سطح زمین ۱۸.۱ متر و بیشینه سرعت آن نیز ۸۵۰ کیلومتر بر ساعت است. این هواپیما برای پرواز به ۶ نفر خدمه نیاز دارد و در حال حاضر تنها یک فروند از این نوع هواپیما در جهان مشغول به پرواز است.
هزینه تولید هر فروند آنتونوف مریا در سال ۲۰۱۳ بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون دلار برآورد شده است.
/انتهای پیام/
این هواپیما بر خلاف دیگر هواپیماهای غول پیکر موجود در جهان به جای ۴ موتور از ۶ موتور پیشران بر بالهای های خود بهره می گیرد که این مسئله احتمال سقوط این هواپیما را بر اثر از دست رفتن موتورهای آن به میزان قابل توجهی کاهش داده است. نخستین مدل این هواپیما با اهداف نظامی تولید شده است و اولین پرواز این هواپیما در ۲۱ دسامبر سال ۱۹۸۸ صورت گرفته است.
پس از خروج این هواپیما از چرخه حمل و نقل نظامی، با وقفه ای ۸ ساله این هواپیما به خطوط هوایی اوکراین پیوست. آنتونوف AN-۲۲۵ مریا با هدف حمل تجهیزات سنگین و به ویژه ادوات نظامی و همچنین حمل فضاپیمای روسیه با نام" بوران اوربیتر" تولید شد.
این هواپیما توان پرواز با بیشینه وزن ۶۴۰ تن را در هنگام بر خواستن از زمین دارد که بیشترین میزان این شاخص در بین هواپیماهای غول پیکر جهان محسوب می شود. آنتونوف AN-۲۲۵ مریا همچنین طولانی ترین طول بال ها را در جهان از آن خود کرده است. طول این هواپیما ۸۴ متر و طول بالهای آن ۸۸.۴ متر است. این هواپیما از ۶ موتور پیشران توربوفن در بال های خود بهره می برد. وزن خالی این هواپیما ۲۸۵ تن و ظرفیت سوخت آن ۳۰۰ تن اعلام شده است.
این مدل آنتونوف قابلیت پرواز با تانکر سوخت پر تا ۱۵۴۰۰ کیلومتر را دارا می باشد و با بیشینه بار آن می تواند ۴ هزار کیلومتر مسافت را طی کند. بیشترین وزن باری که تا کنون توسط این هواپیما جابجا شده است ۲۵۳.۸۲۰ تن بوده است.
از دیگر خصوصیات ظاهری این هواپیما قرار گرفتن بال های آن بر روی بدنه است در صورتی که در مدل های تولیدی بوئینگ و ایرباس بال بر زیر بدنه قرار گرفته است. ارتفاع این هواپیما از سطح زمین ۱۸.۱ متر و بیشینه سرعت آن نیز ۸۵۰ کیلومتر بر ساعت است. این هواپیما برای پرواز به ۶ نفر خدمه نیاز دارد و در حال حاضر تنها یک فروند از این نوع هواپیما در جهان مشغول به پرواز است.
هزینه تولید هر فروند آنتونوف مریا در سال ۲۰۱۳ بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون دلار برآورد شده است.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *