آفریقای‌جنوبی هم با رشوه و تبانی میزبان شده بود

13:08 - 18 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۶۲۰
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
خبرگزاری میزان: گفته می شود فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی با پرداخت رشوه و تبانی با مسئولان فیفا موفق به کسب میزبانی جام جهانی 2010 شد.
به گزارش خبرنگار میزان ،در آخرین مورد از این افشاگری‌ها، رئیس سابق فدراسیون فوتبال جمهوری بوتسوانا و عضو سابق کمیته اجرایی فیفا در گفت‌وگویی تاکید کرد که برای میزبانی جام‌جهانی ۲۰۱۰،‌ مراکش بیشترین رای را آورده بود و علتی که سبب تفویض میزبانی به آفریقای جنوبی شد، پرداخت رشوه بود.
"اسماعیل بهامج"، رئیس سابق فدراسیون فوتبال جمهوری بوتسوانا و عضو سابق کمیته اجرایی فیفا در گفت‌وگویی با روزنامه کازابلانکا المغربیة تاکید کرد جام جهانی 2010 حق مراکش بود و نه آفریقای جنوبی.
بهامج گفت: اعطای میزبانی به آفریقای جنوبی در حالی بود که مراکش بیشترین رای را آورده بود و صلاحیت قانونی بیشتری هم در این رابطه داشت و تنها عاملی که سبب شد آفریقا این امتیاز را برباید، دادن رشوه بود که سبب سلب امتیاز میزبانی از مراکش شد.
طی روزهای گذشته هم روزنامه انگلیسی تلگراف در گزارشی به همین مساله و افشاگری بهامج پرداخته بود. این روزنامه انگلیسی به بررسی‌های ساندی‌تایمز دیگر روزنامه هم‌وطن خود که چند سال پیش تحقیقات مهمی‌ در این رابطه اجرا کرده بود اشاره کرد.
پیش از این مراکش و آفریفای جنوبی، به دادن رشوه به اعضای کمیته اجرایی جهت تغییر در نتایج انتخاب میزبان متهم شده بودند اما این دو کشور آفریقایی گزارش‌های مربوط به رشوه را رد کرده بودند.


برچسب ها: جام جهانی فیفا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *