دستان طلاکوب ، داستان جدید مُد بازها + تصاویر
"کاشت ناخن" ، آن هم از جنس "طلا" ، داستان و فصل جدیدی از گوشه مُدهایی است که تعداد کمی از پایتخت نشینان به آن گرفتار شده اند.
خبرگزاری میزان -
گاهی اوقات مدها همه گیر میشوند، مانند همین داشتن هندزفری در گوش چه در خیابان، چه در اتوبوس و چه حتی در محل کار بسیار به چشم میخورد.
اما گاهی چیزهایی به نام مُد، پا در میدان فرهنگ جامعه میگذارد که ذهن بسیاری را درگیر خود میکند.
اگر سری به فضای مجازی بزنید، شاید بهتر بتوانید حرفهای نویسنده را درک کنید.
*ناخن های طلای مرا ببینید !!
از مُدهای آرایشی و لباس و کیف و کفش تبلیغاتی در دنیای ارتباطات بگذریم، تازه میرسیم به یک مد گران قیمت. یک مد آرایشی گرانقیمت.
مدی که شاید تعداد کمی در پایتخت بتوانند از آن برای پز دادن و نشان دادن ثروتشان استفاده کنند، اما همین تعداد محدود هم برای خیلی از ماها قابل هضم نیستند.
داریم درباره استفاده از طلا در لوازم آرایشی صحبت میکنیم .شاید به چشم شما هم که اهل وب گردی هستید، تبلیغات وسیع کاشت ناخن طلا خورده باشد!
این سنگ گران قیمت پر طرفدار، بعد از اینکه از غذاها و دسرهای بعضی از رستورانهای شهر سردرآورد ، حالا خودش را در لوازم آرایشی خانمهای پولدار پایتخت جا کرده است.
کاشت ناخن به خودی خود ذهن کسانی را که قصد انجام آن را دارند، نسبت به حلال و حرام بودن آن، به اندازه کافی درگیر کرده است و مراجع تقلید هم نظرات خود را در این خصوص ارایه کرده اند که یادآوری آن در این گزارش با توجه به اینکه کاشت ناخن آن هم از جنس طلا قطعا زینتی محسوب می شود، خالی از لطف نیست.
*حضرت آیتالله خامنهای(مدظله العالی)
کاشت ناخن با فرض صدق زینت باید از نامحرم پوشیده شود. تشخیص زینت بودن یا نبود موکول به نظر عرف جامعه است.
در صورت کاشت ناخن برای وضو و غسل باید مانع و لو به صرف هزینه ممکن- برطرف شود و در صورتی که برطرف کردن آن ممکن نیست یا مشقت غیر قابل تحمل دارد باید وضو جبیرهای بگیرد.
در فرض سؤال کاشت ناخنی که قابل کندن نیست مانع است. بنا بر این وضو و غسل باطل است. مگر این که شخص غسل و وضو را به صورت جبیره انجام بدهد که در این صورت و ضو و غسلش صحیح است.
* آیتالله مکارم شیرازی
پرسش: آیا کاشت ناخن مصنوعی که سطح ناخن را میپوشاند و قابل رشد است مانع وضو است؟ آیا زینت محسوب میشود؟
پاسخ: کاشت ناخن مانع رسیدن آب به عضو می شود و وضو و غسل با آن باطل است.
به نظر آیتالله مکارم کاشت ناخن در صورت ضرورت اشکال ندارد. در هر صورت اگر کسی ناخن مصنوعی بکارد، در صورت امکان می بایست برای وضو و غسل ناخن مصنوعی را بردارد، اما اگر برداشتن آن ممکن نباشد یا موجب حرج و سختی غیر قابل تحمل باشد، به صورت جبیره ای وضو و غسل را انجام دهد.
* آیتالله سیستانی
کاشت ناخن جایز نیست. چراکه مانع از رسیدن آب به اعضا در وضو و غسل و تیمم خواهد بود.
بنا بر این کسی که ناخن مصنوعی کاشته باید آنها را برای غسل و وضو از بدن جدا کند و در صورت داشتن عسر و حرج باید نیت غسل و وضوی جبیرهای کند. و علاوه بر آن نیز باید تیمم نماید و اگر با علم به این مسئله از ناخن مصنوعی استفاده کرده باشد احتیاط واجب آن است که بعد از برداشتن ناخن نمازهای خوانده شده را قضا کند.
به نظر میرسد ناخن مصنوعی عرفاً زینت محسوب میشود ولی در صورتی که شک دارد حکم زینت را نخواهد داشت.
* مرحوم آیتالله بهجت(ره)
شخصى که اصلاً ناخن ندارد و مىخواهد ناخن مصنوعى بکارد، آن ناخن جزو بدن او نمىشود، چون رشد و نموّ ندارد و از اوّل چنین کاری جایز نیست، چون اضطرار ندارد.
وضو و غسل صحیح نخواهد بود و اگر این فعل در یکی از اوقات نماز انجام شود، ضایع نمودن امر واجب دانسته شده و اگر قبل از وقت نماز انجام شود، خلاف احتیاط خواهد بود؛ در صورت کاشتن ناخن به هنگام وضو یا غسل اگر امکان بیرون آوردنِ آن نبود، باید در وضو و غسل عمل به جبیره کند.
* آیتالله صافی
کاشتن ناخن به صورتی که برای وضو و غسل نتوانند آن را بردارند اشکال دارد ولی چنانچه شخصی مرتکب این عمل شده باشد، در صورت امکان، پس از برداشتن ناخن وضو و غسل را به طور طبیعی انجام دهد و در صورت عدم امکان، با همان حال وضو و غسل جبیره ای و احتیاطاً تیمّم هم انجام دهد.
در مورد سؤال پیش گفته چنین ناخنی زینت محسوب میشود.
*ناخن های طلایی در برابر دستان پینه بسته
طلایی که همیشه و همه جا به عنوان زینت از آن استفاده میشد، حالا با وارد شدن در لوازم آرایشی از جمله لاک و ناخنهای مصنوعی، توانسته نگاههای گاهی متعجب و حتی گاهی با حسرت اطرافیان مصرف کننده را خیلی زیاد به سمت خود جلب کند.
نگاههایی که احتمالا تفکرات زیادی پشت آنها است؛ خودنمایی، پز دادن، خود را برتر از دیگران دانستن و جلب توجه سایرین میتواند از جمله این نگاهها باشد، اما قطعا هیچ نگاهی فقط به دستان زنان ناخن طلا سنگین تر از نگاه کودکی نیست که با دستان خسته، فارغ از درست یا غلط بودن، برای تامین معاش خانواده به سمت دستان طلاکوب شده دست دراز کرده و تقاضای خرید یک آدامس و یا یک فال را از آنها دارند.
گاه آنقدر سرمان گرم مد و مد بازی می شود که فراموش میکنیم پیروی ما از مود روی کار آمده فقط در رضایت دل خودمان تاثیر نمیگذارد و در این میان میتواند نگاههای حسرت بار اطرافیان و یا به عبارت خودمانی، آب شدن دل دیگران را به همراه داشته باشد.
شاید اگر بتوان وسعت نگاه خود را کمی بیشتر از آراسته تر شدن و خوشتیپ تر شدن خود به هر قیمتی بالا برد، طلاهای به کار برده شده در ناخنها نیز بتواند در جایی دیگر دردهای عدهای دیگر را کاهش دهد.
راستی، فکر میکنید بعد از طلا مد گران قیمت پیش روی خانمهای پولدار چه خواهد بود؟!
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از باشگاه خبرنگاران، این روزها رو مد بودن خود به یک مد تبدیل شده است، مدی که گاهی اوقات فرهنگ و جامعه را به شدت تحت تاثیر قرار میدهد و خیلی جاها به مذاق بسیاری خوش آمده و البته خیلی جاها هم سطح فرهنگ، اختلاف طبقاتی و البته اختلاف تفکر اعضای یک جامعه را به شدت نمایان کرده است.
گاهی اوقات مدها همه گیر میشوند، مانند همین داشتن هندزفری در گوش چه در خیابان، چه در اتوبوس و چه حتی در محل کار بسیار به چشم میخورد.
اما گاهی چیزهایی به نام مُد، پا در میدان فرهنگ جامعه میگذارد که ذهن بسیاری را درگیر خود میکند.
اگر سری به فضای مجازی بزنید، شاید بهتر بتوانید حرفهای نویسنده را درک کنید.
*ناخن های طلای مرا ببینید !!
از مُدهای آرایشی و لباس و کیف و کفش تبلیغاتی در دنیای ارتباطات بگذریم، تازه میرسیم به یک مد گران قیمت. یک مد آرایشی گرانقیمت.
مدی که شاید تعداد کمی در پایتخت بتوانند از آن برای پز دادن و نشان دادن ثروتشان استفاده کنند، اما همین تعداد محدود هم برای خیلی از ماها قابل هضم نیستند.
داریم درباره استفاده از طلا در لوازم آرایشی صحبت میکنیم .شاید به چشم شما هم که اهل وب گردی هستید، تبلیغات وسیع کاشت ناخن طلا خورده باشد!
این سنگ گران قیمت پر طرفدار، بعد از اینکه از غذاها و دسرهای بعضی از رستورانهای شهر سردرآورد ، حالا خودش را در لوازم آرایشی خانمهای پولدار پایتخت جا کرده است.
کاشت ناخن به خودی خود ذهن کسانی را که قصد انجام آن را دارند، نسبت به حلال و حرام بودن آن، به اندازه کافی درگیر کرده است و مراجع تقلید هم نظرات خود را در این خصوص ارایه کرده اند که یادآوری آن در این گزارش با توجه به اینکه کاشت ناخن آن هم از جنس طلا قطعا زینتی محسوب می شود، خالی از لطف نیست.
*حضرت آیتالله خامنهای(مدظله العالی)
کاشت ناخن با فرض صدق زینت باید از نامحرم پوشیده شود. تشخیص زینت بودن یا نبود موکول به نظر عرف جامعه است.
در صورت کاشت ناخن برای وضو و غسل باید مانع و لو به صرف هزینه ممکن- برطرف شود و در صورتی که برطرف کردن آن ممکن نیست یا مشقت غیر قابل تحمل دارد باید وضو جبیرهای بگیرد.
در فرض سؤال کاشت ناخنی که قابل کندن نیست مانع است. بنا بر این وضو و غسل باطل است. مگر این که شخص غسل و وضو را به صورت جبیره انجام بدهد که در این صورت و ضو و غسلش صحیح است.
* آیتالله مکارم شیرازی
پرسش: آیا کاشت ناخن مصنوعی که سطح ناخن را میپوشاند و قابل رشد است مانع وضو است؟ آیا زینت محسوب میشود؟
پاسخ: کاشت ناخن مانع رسیدن آب به عضو می شود و وضو و غسل با آن باطل است.
به نظر آیتالله مکارم کاشت ناخن در صورت ضرورت اشکال ندارد. در هر صورت اگر کسی ناخن مصنوعی بکارد، در صورت امکان می بایست برای وضو و غسل ناخن مصنوعی را بردارد، اما اگر برداشتن آن ممکن نباشد یا موجب حرج و سختی غیر قابل تحمل باشد، به صورت جبیره ای وضو و غسل را انجام دهد.
* آیتالله سیستانی
کاشت ناخن جایز نیست. چراکه مانع از رسیدن آب به اعضا در وضو و غسل و تیمم خواهد بود.
بنا بر این کسی که ناخن مصنوعی کاشته باید آنها را برای غسل و وضو از بدن جدا کند و در صورت داشتن عسر و حرج باید نیت غسل و وضوی جبیرهای کند. و علاوه بر آن نیز باید تیمم نماید و اگر با علم به این مسئله از ناخن مصنوعی استفاده کرده باشد احتیاط واجب آن است که بعد از برداشتن ناخن نمازهای خوانده شده را قضا کند.
به نظر میرسد ناخن مصنوعی عرفاً زینت محسوب میشود ولی در صورتی که شک دارد حکم زینت را نخواهد داشت.
* مرحوم آیتالله بهجت(ره)
شخصى که اصلاً ناخن ندارد و مىخواهد ناخن مصنوعى بکارد، آن ناخن جزو بدن او نمىشود، چون رشد و نموّ ندارد و از اوّل چنین کاری جایز نیست، چون اضطرار ندارد.
وضو و غسل صحیح نخواهد بود و اگر این فعل در یکی از اوقات نماز انجام شود، ضایع نمودن امر واجب دانسته شده و اگر قبل از وقت نماز انجام شود، خلاف احتیاط خواهد بود؛ در صورت کاشتن ناخن به هنگام وضو یا غسل اگر امکان بیرون آوردنِ آن نبود، باید در وضو و غسل عمل به جبیره کند.
* آیتالله صافی
کاشتن ناخن به صورتی که برای وضو و غسل نتوانند آن را بردارند اشکال دارد ولی چنانچه شخصی مرتکب این عمل شده باشد، در صورت امکان، پس از برداشتن ناخن وضو و غسل را به طور طبیعی انجام دهد و در صورت عدم امکان، با همان حال وضو و غسل جبیره ای و احتیاطاً تیمّم هم انجام دهد.
در مورد سؤال پیش گفته چنین ناخنی زینت محسوب میشود.
*ناخن های طلایی در برابر دستان پینه بسته
طلایی که همیشه و همه جا به عنوان زینت از آن استفاده میشد، حالا با وارد شدن در لوازم آرایشی از جمله لاک و ناخنهای مصنوعی، توانسته نگاههای گاهی متعجب و حتی گاهی با حسرت اطرافیان مصرف کننده را خیلی زیاد به سمت خود جلب کند.
نگاههایی که احتمالا تفکرات زیادی پشت آنها است؛ خودنمایی، پز دادن، خود را برتر از دیگران دانستن و جلب توجه سایرین میتواند از جمله این نگاهها باشد، اما قطعا هیچ نگاهی فقط به دستان زنان ناخن طلا سنگین تر از نگاه کودکی نیست که با دستان خسته، فارغ از درست یا غلط بودن، برای تامین معاش خانواده به سمت دستان طلاکوب شده دست دراز کرده و تقاضای خرید یک آدامس و یا یک فال را از آنها دارند.
گاه آنقدر سرمان گرم مد و مد بازی می شود که فراموش میکنیم پیروی ما از مود روی کار آمده فقط در رضایت دل خودمان تاثیر نمیگذارد و در این میان میتواند نگاههای حسرت بار اطرافیان و یا به عبارت خودمانی، آب شدن دل دیگران را به همراه داشته باشد.
شاید اگر بتوان وسعت نگاه خود را کمی بیشتر از آراسته تر شدن و خوشتیپ تر شدن خود به هر قیمتی بالا برد، طلاهای به کار برده شده در ناخنها نیز بتواند در جایی دیگر دردهای عدهای دیگر را کاهش دهد.
راستی، فکر میکنید بعد از طلا مد گران قیمت پیش روی خانمهای پولدار چه خواهد بود؟!
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *