۱۵۰میلیون یورو خسارت از پژو دریافت شد/ اردیبهشت ماه سال آینده زمان تحویل نخستین سری پژو ۳۰۱
مدیرعامل ایرانخودرو گفت: مبلغ ۱۵۰میلیون یورو خسارت از شرکت پژو در دفاتر ایرانخودرو منعکس شد.
خبرگزاری میزان -
مدیرعامل ایرانخودرو افزود: برای نخستینبار اعلام میکنم که مبلغ ۱۵۰میلیون یورو بابت خسارت از پژو در دفاتر شرکت منعکس شده است.
یکه زارع با بیان اینکه با توجه به تجربه تلخی که از قرارداد با رنو داشتیم که بر اساس آن ساخت داخل ال ۹۰ را به پارس نو دادند و اختیار آن را خود برعهده گرفتند و هرگونه که دوست داشتند عمل میکردند، خاطرنشان کرد: پژو نیز خواست همین راه را برود، اما ما قبول نکردیم و مسولیت داخلی سازی را به ساپکو واگذار کردیم و همگان شاهد بودند که با خروج پژو فعالیتها متوقف نشد.
وی گفت: ۳۰۰قطعه ساز درگیر ساخت پژو۳۰۱هستند و تا انتهای سال خودکفایی این محصول از ۶۰درصد به ۸۰درصد خواهد رسید و نخستین سری آن اردیبهشت ۹۹ تحویل مشتریان میشود.
مدیرعامل ایرانخودرو با بیان اینکه در سال چهارم تولید پژو۳۰۱به ۲۵۰هزار دستگاه خواهد رسید، تاکید کرد: ما اکنون صاحب یک پلتفرمی هستیم که میتوانیم خودروهای زیادی بر روی آن تولید کنیم که هیچ منافاتی با قرارداد پژو ندارد.
وی با بیان اینکه در مهرماه امسال یکی از قطعات کلیدی تولید خواهد شد، گفت: ما به دنبال خودروساز شدن هستیم و راه آن اتکا به شرکتهای دانش بنیان، جوانان و پویایی است.
انتهای پیام
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، هاشم یکه زارع در مراسم افتتاح آزمایشی خط تولید پژو۳۰۱ اظهار کرد: در قرارداد دوم با پژو،بندی مبنی بر پرداخت خسارت پژو در صورت ترک ایران گنجاندن.
مدیرعامل ایرانخودرو افزود: برای نخستینبار اعلام میکنم که مبلغ ۱۵۰میلیون یورو بابت خسارت از پژو در دفاتر شرکت منعکس شده است.
وی گفت: در سال ۹۰ که تحریمهای اولیه شروع شد با پژو قرار دادی داشتیم که به صورت سی کی دی بود و زمانی که پژو ایران را ترک کرد ایران خودرو با یک خلا مواجه شد.
مدیرعامل ایرانخودرو افزود: در زمان مذاکره برای قرارداد دوم که قبل از برجام آغاز شد، پژو به دنبال آن بود که کار را همانند قرارداد قبلی پیش ببرد، اما با مشورت و مذاکراتی که صورت گرفت قرارداد خوبی منعقد شد.
مدیرعامل ایرانخودرو افزود: در زمان مذاکره برای قرارداد دوم که قبل از برجام آغاز شد، پژو به دنبال آن بود که کار را همانند قرارداد قبلی پیش ببرد، اما با مشورت و مذاکراتی که صورت گرفت قرارداد خوبی منعقد شد.
یکه زارع با بیان اینکه با توجه به تجربه تلخی که از قرارداد با رنو داشتیم که بر اساس آن ساخت داخل ال ۹۰ را به پارس نو دادند و اختیار آن را خود برعهده گرفتند و هرگونه که دوست داشتند عمل میکردند، خاطرنشان کرد: پژو نیز خواست همین راه را برود، اما ما قبول نکردیم و مسولیت داخلی سازی را به ساپکو واگذار کردیم و همگان شاهد بودند که با خروج پژو فعالیتها متوقف نشد.
وی گفت: ۳۰۰قطعه ساز درگیر ساخت پژو۳۰۱هستند و تا انتهای سال خودکفایی این محصول از ۶۰درصد به ۸۰درصد خواهد رسید و نخستین سری آن اردیبهشت ۹۹ تحویل مشتریان میشود.
مدیرعامل ایرانخودرو با بیان اینکه در سال چهارم تولید پژو۳۰۱به ۲۵۰هزار دستگاه خواهد رسید، تاکید کرد: ما اکنون صاحب یک پلتفرمی هستیم که میتوانیم خودروهای زیادی بر روی آن تولید کنیم که هیچ منافاتی با قرارداد پژو ندارد.
وی با اشاره به پژو ۲۰۰۸ نیز اظهار کرد: ۱۳هزار دستگاه از این خودرو تحویل خریداران شده و ۳هزار دستگاه باقی مانده نیز تحویل داده میشود.
وی با بیان اینکه در مهرماه امسال یکی از قطعات کلیدی تولید خواهد شد، گفت: ما به دنبال خودروساز شدن هستیم و راه آن اتکا به شرکتهای دانش بنیان، جوانان و پویایی است.
انتهای پیام
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *