معرفی خدمات الکترونیک سازمان بازرسی کل کشور در نمایشگاه الکامپ/ نظارت و پیگیری فرآیند نحوه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مردمی
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، علی نظامی مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ طی روزهای آتی و حضور سازمان در این نمایشگاه، اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور در اجرای ماده ۲ قانون تشکیل سازمان و بهمنظور تسهیل دسترسی مردم به این سازمان برای رسیدگی و پاسخگویی به شکایات آنان از دستگاههای اجرایی و همچنین دریافت بهموقع گزارشها و اعلامات مردمی از سوء جریانها و آسیبهای دستگاههای اجرایی، از سالهای گذشته نسبت به راهاندازی و توسعه سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات به آدرس shekayat.bazresi.ir اقدام نموده است.
وی تصریح کرد: در این سامانه ضمن بررسیهای مقدماتی و پیگیری حل مشکلات افراد، نسبت به بررسی و تحلیل گزارشهای مردمی اقدام شده و موارد حائز اهمیت، جهت انجام بررسیهای تکمیلی بهصورت سیستمی به ادارات کل نظارت و بازرسی ارجاع میگردد.
مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور، افزود: در حال حاضر مرکز رسیدگی به شکایات سازمان بهصورت الکترونیکی به بیش از ۱۰.۰۰۰ دستگاه اجرایی در سراسر کشور متصل بوده و فرآیند نحوه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مردمی را نظارت و پیگیری مینماید. بر همین اساس مقرر گردید بهمنظور آشنایی بیشتر مردم با سامانه فوق، کارشناسان این سازمان در نمایشگاه الکامپ ۲۵ حضور یافته و آماده خدمترسانی به بازدیدکنندگان باشند.
وی در خصوص فرایندها و مأموریتهای سازمان نیز خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ سامانه و سرویس نرمافزاری در سازمان بازرسی کل کشور فعال است که از مهمترین آنها میتوان به سامانه بازرسی اشاره نمود. این سامانه بهمنظور ثبت اطلاعات پروندههای بازرسی و گزارشهای تهیهشده سازمان و با هدف افزایش سرعت و دقت در رسیدگی به پروندههای بازرسی توسط کارشناسان فناوری اطلاعات سازمان طراحی و پیادهسازی شده است و شامل فرآیندهای تشکیل و اصلاح پرونده، صدور حکم بازرسی، استقرار هیأتهای بازرسی، تهیه و تأیید گزارش، پیگیری گزارشهای ارسالی و... میباشد. همچنین بانک اطلاعات متهمین مندرج در گزارشهای تعقیب کیفری و اداری و داشبورد گزارشگیری و آمارهای مدیریتی از دیگر امکانات این سامانه میباشد. این سامانه فرآیند محور و مبتنی بر وب بوده و تمامی امور مربوط به تشکیل پرونده تا ارسال گزارش و پیگیری آنها را بر اساس سطوح دسترسی پشتیبانی میکند.
شایان ذکر است دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ با محوریت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و مشارکت معاونت حقوقی قوه قضائیه، سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، سازمان پزشکی قانونی کشور، سازمان بازرسی کل کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دیوان عدالت اداری، روزنامه رسمی کشور، مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه (۱۲۹) به همراه شرکت توسعه خدمات الکترونیک حامی عدالت به عنوان مجری نمایشگاه، ضمن حضوری پررنگ و فعال به معرفی دستاوردهای فناوری اطلاعات در حوزه قضایی خواهد پرداخت.