نحوه ثبت نام در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی تشریح شد
به گزارش گروه جامعه ، مهندس علی معیری اظهار داشت: با عنایت به اجرای ارائه خدمات غیرحضوری به تمامی مخاطبین سازمان تامین اجتماعی از طریق سامانه Https://eservices.tamin.ir و لزوم ثبت نام مخاطبین سازمان در سامانه مذکور، برای کاربرانی که قبلاً در سامانههای غیرحضوری سازمان ثبت نام نکرده اند، کنترلهای لازم با سامانه سازمان ثبت احوال به منظور احراز هویت کاربران و بررسی انکارناپذیری اطلاعات ثبت شده و همچنین کنترل مالکیت شماره تلفن همراه شخص از طریق سرویس هوشمند اپراتورهای تلفن همراه (سرویس شاهکار) صورت میپذیرد.
وی افزود: در صورتیکه شماره تلفن همراه وارد شده متعلق به شخص بیمه شده نباشد، نیاز است پس از طی کلیه مراحل ثبت نام، بیمه شده شخصاً با در دست داشتن مدارک هویتی به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه نماید.
معیری ادامه داد: با توجه به ضرورت تائید اطلاعات هویتی فرد متقاضی در سامانههای مذکور و برقراری ارتباط اطلاعات هویتی با پرونده الکترونیکی و دادههای اطلاعاتی پیشین و زمانبر بودن این فرآیند، جهت ارسال پیامک فعال سازی حساب کاربری، به زمانی حدود ۲ ساعت نیاز است.
وی با بیان اینکه در این مدت، نیازی به ثبت نام مجدد نیست، گفت: از متقاضیان درخواست میشود تا زمان دریافت نتیجه ثبت نام از طریق پیامک اطلاع رسانی از سوی سازمان تامین اجتماعی، شکیبا بوده و پس از دریافت پیامک تائید مطابق راهنمای ثبت نام کاربران در سامانه، https://eservices.tamin.ir/view/#/register-pursue نسبت به ادامه فرآیند ثبت نام خود اقدام نمایند.
معیری گفت: همچنین مخاطبین سازمان تامین اجتماعی میتوانند جهت پیگیری درخواست ثبت نام خود، از طریق گزینه پیگیری ثبت نام در صفحه اصلی ورود به سامانه، اقدام نمایند.
وی افزود: آن دسته از بیمه شدگانی که قبلاً در سامانه ثبت نام نموده و رمز خود را فراموش کرده اند، میباید از طریق گزینه بازیابی رمز، اقدام به ثبت مجدد رمز جدید نمایند و پیامک مربوطه ظرف مدت چند دقیقه به تلفن همراه آنان ارسال میشود.
وی در ادامه به چند سئوال متداول کاربران پاسخ داد. وی درخصوص امکان دسترسی به سایت از خارج از کشور، گفت: سامانه غیرحضوری برای ایرانیان خارج از کشور در دسترس است.
معیری درخصوص چگونگی ثبت نام در سامانه برای افرادی که شماره موبایل به نام خودشان نباشد، گفت: شماره تلفن همراه وارد شده صرفاً میباید متعلق به شخص ثبت نام کننده باشد در غیر اینصورت جهت فعال سازی حساب کاربری مراجعه به شعبه الزامی است.
وی درباره ارسال پیامک فعال سازی در ثبت نام اولیه توضیح داد: لازم است مخاطبین تا زمان دریافت پیامک، ظرف مدت ۲ ساعت منتظر بمانند و پس از آن در صورتیکه در متن پیام نیاز به "مراجعه به شعبه" وجود داشت با به همراه داشتن مدارک هویتی به واحد نامنویسی نزدیکترین شعبه سازمان تأمین اجتماعی مراجعه نمایند. همچنین چنانچه پس از گذشت ۴۸ ساعت از زمان ثبت نام، پیامکی مبنی بر فعال سازی حساب کاربری دریافت نشد، مجدداً اقدام به ثبت نام نمایند.
معیری در پاسخ به عدم امکان بازیابی رمز از دو روش عنوان شده، گفت: چنانچه امکان بازیابی گذرواژه با هیچ یک از ۲ روش پیشنهادی وجود نداشت، مخاطبین جهت بازیابی به نزدیکترین شعبه مراجعه نمایند.
مدیرکل دفتر راهبری سیستمهای سازمان تامین اجتماعی درخصوص ارسال پیامک بازیابی رمز، تصریح کرد: مخاطبین در صورت عدم دریافت پیامک بازیابی به مدت ۲۰ دقیقه (مدت اعتبار شناسه)، مجدداً نسبت به ثبت درخواست بازیابی رمز طبق راهنمای کاربری اقدام نمایند.