نظام جامع مشارکت آموزش و پرورش در استانهای مرزی ایجاد شده/در بحث مشارکت اولیای دانشآموزان تنها به بعد مالی و اقتصادی توجه میشود
یوسف گوهری، مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه ، اظهار داشت: مشارکت از نیازهای اساسی بشر است که از زمانی که بشر خود را شناخت و خانواده تشکیل داد مطرح بوده است و ما باید در حال حاضر به یک درک مشترک و جامع از مشارکت برسیم.
گوهری ادامه داد: مشارکت شامل ابعاد اقتصادی، روانی و اجتماعی است، اما ما تنها به اولیای دانش آموزان و بعد مالی و اقتصادی مشارکت توجه میکنیم و سایر ابعاد، حوزهها و نهادها را نادیده میگیریم.
مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش به عملکرد دولت در خصوص مشارکت اشاره کرد و گفت: تمام دولتها از ابتدای انقلاب، حتی بیش از سهم، بودجه اجرایی و توان مالی خود با آموزش و پرورش همکاری داشته اند.
گوهری با تاکید بر اینکه مدیران مدارس باید مشارکتجو و مشارکتپذیر باشند، اظهار کرد: مشارکت صرفا منحصر به مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی نیست و در حال حاضر مشارکت در تمام مدارس دولتی کشور، هرچند به صورت ناقص وجود دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر در همه جای کشور مدارس دولتی رایگان وجود دارد؛ بنابراین نمیتوان گفت ما مدارس خوب نداریم و مشارکت تنها مربوط به غیر دولتی هاست.
گوهری تاکید کرد: سایر نهادهای موثر باید همراه با آموزش و پرورش در امر مشارکت دخالت داشته باشند و عملیاتی شدن این طرح فرابخشی است و عزم ملی طلب میکند.
وی در خاتمه عنوان کرد: شورای آموزش و پرورش در مناطق و استانهای مرزی در راستای نظام جامع مشارکت آموزش و پرورش ایجاد شده که ریاست آن به عهده استاندار هر استان است.