وارد شدن مذاکرات هسته‎ای به مرحله فوق حساس

15:41 - 15 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۱۴۷
خبرگزاری میزان: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه مذاکرات هسته‎ای وارد مرحله فوق حساسی شده است، ابراز امیدواری کرد که تا پیش از سی‌ام ژوئن توافق هسته‎ای حاصل شود.
به گزارش ؛"آلن ایر" در مصاحبه با خبرگزاری "ترند" با اشاره به اینکه حالا که ماه ژوئن شروع شده است، وارد مرحله فوق حساس مذاکرات شدیم گفت: خانم (وندی) شرمن (معاون وزیر خارجه آمریکا و دیپلمات ارشد این کشور در مذاکرات هسته‎ای با ایران) همراه با برخی از اعضای تیم مذاکره کننده عازم وین شده تا قبل از مهلت مقرر، یعنی آخر ماه ژوئن، کار تدوین توافق نهایی و ضمائم مربوطه تمام شود.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه با بیان اینکه من در مورد جزئیات مسائل مهم باقی مانده اظهار نظر نمی‎کنم اظهار داشت: اما بر کسی پوشیده نیست که حل موضوعاتی ماننده زمان بندی لغو تحریم‎ها، شفافیت و دسترسی در جهت راستی آزمایی برای رسیدن به توافق نهایی ضروری  محسوب می‎شود.

سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی با این عنوان که آیا تاکنون صحبتی از تمدید مذاکرات شده است؟ گفت: به هیچ وجه - ما در فکر تمدید مهلت برای رسیدن به توافق با ایران نیستیم.

"ایر" اضافه کرد: ما بر روی سی‌ام ژوئن به عنوان آخرین مهلت تمرکز داریم و اگر با جدیت و حسن نیت کار کنیم، می‌توانیم قبل از آن به توافق برسیم.

انتهای پیام//


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *