استفاده ۶۰ درصد ظرفیت در حمل و نقل جاده ای/ ابزار تشویقی برای رانندگان فراهم میشود
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه فقط از ۶۰ درصد ظرفیت حمل و نقل جادهای در کشور استفاده میشود، گفت: رانندگان به لحاظ فقدان صرفه اقتصادی موجود در این زمینه تمایلی برای سرمایهگذاری برای خرید اتوبوسهای میان شهری ندارند به همین دلیل باید اقدامات لازم را جهت تشویق رانندگان در این حوزه انجام دهیم.
خبرگزاری میزان -
مدیر عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تاکید گرد: گام بعدی که برای حوزه حمل و نقل جادهای به ویژه شرکتهای حمل و نقل بار در دستور کار قرار دادهایم نظارت بر فرآیند پول و اسناد مالی مبادله شده بین صاحبان کالا، شرکتهای حمل و نقل ریلی و رانندگان است که شفاف سازی اسناد مالی و رفع مشکلات مالی ایجاد شده بین شرکتهای حمل و نقل جادهای و رانندگان از اولویتهای سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای است.
عبدالهاشم حسننیا در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در خصوص ظرفیت استفاده از ناوگان حمل و نقل جادهای بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت اشغال صندلیها در ناوگان حمل و نقل جادهای ۶۰ درصد است و با توجه به افزایش قیمت ناوگان حمل و نقل مسافری این میزان ظرفیت اشغال صندلی به صرفه نیست.
وی با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت اتوبوس مسافری افزود: قیمت یک دستگاه اتوبوس مسافری به ۲ میلیارد تومان رسیده است و این موضوع با ظرفیت ۶۰ درصدی اشغال صندلیهای ناوگان حمل و نقل مسافری تناسبی ندارد.
مدیر عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تاکید کرد: رانندگان به لحاظ فقدان صرفه اقتصادی موجود در این زمینه تمایلی برای سرمایهگذاری برای خرید اتوبوسهای میان شهری ندارند به همین دلیل باید اقدامات لازم را جهت تشویق رانندگان در این حوزه انجام دهیم.
حسن نیا در توضیح ابزار تشویقی برای رانندگان گفت: بسیاری از رانندگان در یکی، دو سال اخیر با مشکل لاستیک، روغن موتور همچنین قطعات لوازم یدکی روبرو بودند که با رایزنیهای انجام شده و مذاکره با کارخانهها سعی کردهایم قطعات لوازم یدکی و لاستیک مورد نیاز آنها را تأمین کنیم.
وی با بیان اینکه ۹۰ تا ۹۵ درصد از بارها بر اساس طرح تن کیلومتر جا به جا میشود اظهار کرد: درحال حاضر بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد از بارها بر اساس طرح تن کیلومتر جا به جا میشود البته این طرح در چند ماه گذشته با مشکلاتی روبرو بوده که سعی کردهایم بخشی از این مشکلات را برطرف کنیم.
وی با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت اتوبوس مسافری افزود: قیمت یک دستگاه اتوبوس مسافری به ۲ میلیارد تومان رسیده است و این موضوع با ظرفیت ۶۰ درصدی اشغال صندلیهای ناوگان حمل و نقل مسافری تناسبی ندارد.
مدیر عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تاکید کرد: رانندگان به لحاظ فقدان صرفه اقتصادی موجود در این زمینه تمایلی برای سرمایهگذاری برای خرید اتوبوسهای میان شهری ندارند به همین دلیل باید اقدامات لازم را جهت تشویق رانندگان در این حوزه انجام دهیم.
حسن نیا در توضیح ابزار تشویقی برای رانندگان گفت: بسیاری از رانندگان در یکی، دو سال اخیر با مشکل لاستیک، روغن موتور همچنین قطعات لوازم یدکی روبرو بودند که با رایزنیهای انجام شده و مذاکره با کارخانهها سعی کردهایم قطعات لوازم یدکی و لاستیک مورد نیاز آنها را تأمین کنیم.
وی با بیان اینکه ۹۰ تا ۹۵ درصد از بارها بر اساس طرح تن کیلومتر جا به جا میشود اظهار کرد: درحال حاضر بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد از بارها بر اساس طرح تن کیلومتر جا به جا میشود البته این طرح در چند ماه گذشته با مشکلاتی روبرو بوده که سعی کردهایم بخشی از این مشکلات را برطرف کنیم.
مدیر عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تاکید گرد: گام بعدی که برای حوزه حمل و نقل جادهای به ویژه شرکتهای حمل و نقل بار در دستور کار قرار دادهایم نظارت بر فرآیند پول و اسناد مالی مبادله شده بین صاحبان کالا، شرکتهای حمل و نقل ریلی و رانندگان است که شفاف سازی اسناد مالی و رفع مشکلات مالی ایجاد شده بین شرکتهای حمل و نقل جادهای و رانندگان از اولویتهای سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *