ضرورت توجه به نتایج ارزیابی اساتید در پایان هر ترم توسط دانش آموختگان
معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، رضا کچوئیان در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ، درباره میزان تاثیر گذاری و جایگاه ارزیابی اساتید توسط دانشجویان توضیح داد و گفت: انجام این مهم، مستلزم ارادهای جمعی است.
وی، استقرار نظام یکپارچه ارزشیابی و تضمین کیفیت در دانشگاه را از جمله اهداف اصلی و جدی معاونت نظارت و ارزیابی برشمرد و افزود: به طور حتم عملکرد خوب دانشگاه فرهنگیان، از جمله افتخارات جامعه آموزش عالی کشور به شمار میرود. بنابراین، این عملکرد نیازمند بهبود بیش از پیش در زمینههای مختلف آموزشی و پژوهشی است.
این عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، جمع آوری و بهره مندی از نظرات و پیشنهادهای دانشجویان را گامی مهم برای اصلاح و بهبود کیفیت آموزش، پژوهش و فعالیتهای اجرایی دانشگاه دانست و تاکید کرد: با نظارت و اعتبارسنجی صحیح، فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه نیز وارد مرحلهای جدید و روبه رشد خواهد شد.
معاون دانشگاه، با تاکید بر رابطه خوب و متقابل استاد و دانشجو، همچنین روسای دانشگاه و کارکنان بسیاری از رفتارها و تصمیمهای کارکنان و مدیران را متاثر از ارزشهای اخلاقی دانست و ادامه داد: نیروی انسانی، در تعامل با یک دیگر، بر کمیت و کیفیت عملکرد دانشگاه و در نتیجه موفقیت آن تاثیر به سزایی دارد. از این رو توجه به اصول اخلاقی، ضرورتی اجتنابناپذیر است.
این مقام مسئول، بررسی فرمهای تکمیل شده ارزیابی اساتید در پایان هر ترم توسط دانش آموختگان از طریق ورود نمرات ارزیابی در سامانه گلستان را گامی مهم در راستای رسیدگی به نقاط قوت و ضعف نحوه آموزش و پژوهش در دانشگاه ذکر و تصریح کرد: با بررسی وضعیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه و یافتن شاخصها و عوامل تأثیر گذار بر کیفیت آموزش و پژوهش، طرحهایی مناسب برای بهبود و افزایش سطوح کیفی آموزشی و پژوهشی دانشگاه ارائه خواهد شد.
معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، از اثربخشی و کارایی مثبت اساتید در جمع دانشجو معلمان به عنوان زیرساختهای دانشگاه یاد کرد و گفت: داشتن برنامههای روشن کوتاه مدت و بلند مدت، تقویت کننده سلامت اداری دانشگاه نیز به شمار میرود.
کچوئیان، در پایان استناد به نمرات دانشجویان در ارزیابی اساتید و بیشتر کردن تعداد واحدهای درسی در ترمهای بعد را مهم خواند و گفت: نظام پاداش در سطح عوامل اثرگذار میتواند به تقدیر مناسب از مشارکتهای دانشجویان و اساتید کمک و بدین سان زمینه بروز عملکرد مناسب در دانشگاه را فراهم و سلامت بیش از پیش آن را ارتقاء بخشد.