لزوم تحقق خواسته فرمانده ناجا در انعکاس مطلوب ماموریت‌های پلیس

15:29 - 10 تير 1398
کد خبر: ۵۲۹۷۱۶
جانشین معاون اجتماعی ناجا گفت: باهم‌فکری و تبادل اطلاعات باید در سطح یک خبرگزاری مطلوب ظاهر شویم؛ ما تولید کننده و منشا هستیم بنابراین خبرگزاری پلیس باید منبع دیگر رسانه‌ها قرار بگیرد.

خبرگزاری پلیس باید منبع دیگر رسانه‌ها باشد/ با مطالبه‌گری تسهیل کننده ماموریت‌های نیروی انتظامی باشیم/ لزوم تحقق خواسته فرمانده ناجا در انعکاس مطلوب ماموریت‌های پلیسبه گزارش گروه جامعه ،سردار "ابراهیم کریمی" در کارگاه آموزشی مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات معاونت اجتماعی ناجا با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری این کارگاه هم‌فکری و تبادل نظر درخصوص اخبار و موضوعات مرتبط با آن است، گفت: با تاکید فرمانده نیروی انتظامی باید زحمات پلیس در تمامی نقاط کشور به خوبی انعکاس و در یک قالب مناسب ظهور پیدا کند تا مخاطب بهره لازم را از آن ببرد و این امر تنها توسط افرادی که در اطلاع رسانی مشغول به فعالیت هستند، تحقق می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه انتشار اخبار باید تسهیل کننده ماموریت‌های نیروی انتظامی باشد، ادامه داد: در حال حاضر ماموریت‌هایی مانند طرح دریا و طرح ناظر ۱ در کل کشور و ... در حال اجراست بنابراین اگر بتوانیم زمینه‌های لازم را فراهم کنیم تا ماموریت‌ها در این رابطه به نحو مطلوبی انجام شود قطعا به خواسته خود (تسهیل کننده ماموریت‌های ناجا) رسیده ایم بنابراین باید زحمات پلیس هم به خوبی منعکس شود.

جانشین معاون اجتماعی ناجا همچنین درباره گسترش فرهنگ عفاف و حجاب نیز عنوان کرد: در این خصوص افراد منتقد و موافق وجود دارد بنابراین باید بستر‌های لازم برای انعکاس اخبار و شرایط مطلوب برای همکاران فراهم شود و دراین رابطه باید از دستگاه‌های مختلف مطالبه گری کنیم.

وی همچنین در خصوص فروش بلیت اینترنتی و موضوعات پیش آمده در ارتباط با آن تصریح کرد: در این خصوص هجمه‌هایی به نیروی انتظامی در ارتباط با عدم برقراری نظم و امنیت از سوی ناجا در ورزشگاه وارد شد؛ ما نیز به دنبال این امر با انتشار اخبار، از دستگاه‌های مربوطه خواستار شدیم که بلیت به صورت اینترنتی به فروش برسد و این مطالبه گری واکنش وزیر ورزش را به دنبال داشت و وی اعلام کرد که امسال لیگ را با فروش بلیت اینترنتی آغاز می‌کنیم.

سردار کریمی تاکید کرد: بنابراین اگر از افراد و سازمان‌های مربوطه به درستی مطالبه گری کنیم می‌توانیم تسهیل کننده ماموریت‌های نیروی انتظامی باشیم همچنین استفاده از نیرو‌های عملیاتی هم کاهش می‌یابد.

جانشین معاون اجتماعی ناجا ادامه داد: سرعت در انتقال خبر از موضوعات مهم و قابل توجه است البته در این رابطه دقت را نباید فدای سرعت کرد؛ باید با دقت و با سرعت خبر را منعکس کنیم در برخی موارد شاهد هستیم که خبر با سرعت انتشار یافته، اما دقت کافی در آن به کار برده نشده است ما به دنبال رقابت غیرسازنده نیستیم.

سردار کریمی گفت: اگر میزان ماندگاری افراد در سایت خبری قابل توجه نباشد، نشان دهنده این است که به خوبی نتوانسته ایم با اخبار موجود مخاطب را جذب کنیم؛ باید به نوع انتشار و تنظیم خبر توجه و خبر به درستی تشریح شود.

وی با تاکید بر اینکه صحت مطالب نیز درانتشار اخبار حائزاهمیت است، گفت: در ابتدا لازم است خبر جامع، صحیح و با ادبیات مناسب منتشر شود؛ فضای مجازی به گونه‌ای گسترش یافته که اگر خبری منتشر شود، افراد مطالبه گری می‌کنند و باید پاسخگو باشیم بنابراین لازم است قبل از انتشار، از صحت خبر مطمئن باشیم در غیر این صورت مشکل ساز خواهد بود.

جانشین معاون اجتماعی ناجا در پایان گفت: باید از این کارگاه به خوبی استفاده کنیم و با بهره بردن از مطالب ارائه شده و تبادل فکری، در سطح یک خبرگزاری مطلوب ظاهر شویم؛ ما تولید کننده و منشا هستیم بنابراین خبرگزاری پلیس باید منبع دیگر رسانه‌ها قرار بگیرد و جایگاه خوبی در کشور داشته باشد.

منبع: پایگاه خبری پلیس



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *