رویکرد سند تحول گذر از درسزدگی است
به گزارش گروه جامعه ، سید جواد حسینی در افتتاحیه این طرح گفت: «امسال ۳۰هزار پایگاه با ۳۴نوع فعالیت برای غنیسازی اوقات فراغت دانشآموزان در کشور آمادهشده است.»
وی افزود: «رویکرد ما در این طرح، تربیتی، مهارتی، پرورشی، کارآفرینی با نگاه هنری و تربیتبدنی است.»
حسینی ادامه داد: «هدف از برگزاری این طرح، نخست کارآفرینی و تربیت هر دانشآموز یک مهارت است و همه امکانات در این زمینه بسیج خواهند شد.»
وی کارآفرینی، جهتدهی رونق تولید، تربیت دینی و نشاطآفرینی را از جمله اهداف این طرح دانست و گفت: «دانشآموزان گلستانی و ایرانی نیاز به نشاط سالم جمعی دارند.»
حسینی گفت: «نشاط جمعی از عارضه رویکرد سنتی و قالبی رنج میبرد. امروز آموزش و پرورش از درسزدگی، نمرهگرایی، کلاسمحوری رنج میبرد و سند تحول این اهداف را نشانه گرفته است.»
سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد در کنار آموزش درسی، دانشآموزان باید از تربیت اخلاقی، هنری، اقتصادی و دینی بهرهمند شوند. او گفت: «پرهیز از کنکورگرایی، درسگرایی ازجمله اهداف آموزش و پرورش است و باید ساختارهای دینی و اعتقادی در برنامهها لحاظ شود.»
حسینی گفت: «سند تحول بنیادین درسزدگی و نمرهگرایی را هدف گرفته است. رویکرد سند تحول بنیادین گذر از درس زدگی و رسیدن به کارآفرینی است.»
سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد باید از نشاط جمعی کلیشهای و غیر برانگیزاننده پرهیز شود و گفت: «این هنر مدیران مدارس است تا محیط مدرسه را طوری فراهم کنند که برای دانشآموزان جذابیت داشته باشد و حضور فعالتری داشته باشند.»
وی افزود: «سرانه آموزشی کشور ۵.۲ متر است درحالیکه استاندارد ۸.۲ متر است و یکی از هدفگذاریها این است که سرانهها را به میزان استاندارد برسانیم.»