ساختار نامناسب مدرسهها روی ذهن و یادگیری دانش آموزان تاثیر منفی میگذارد
علی شهری، مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ، درباره مشکل ساختار قامتی دانش آموزان که به دلیل محیط نامناسب است اظهار کرد: سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره معماری مدارس کشور گفتند که باید ملاحظات همه جانبه را در تمام ساحتهای شش جانبه سند تحول داشته باشیم.
وی در ادامه بیان کرد: کلاس را فقط برای آموزش نمیسازیم بلکه در ساخت مدارس تمام ۶ ساحت تربیتی را مد نظر قرار میدهیم یکی از این ساحتها ساحت زیستی و تربیت بدنی است و باید به آن توجه کرد.
شهری در ادامه بیان کرد: دانش آموزی که در فضای نامناسب بنشیند و حرکت کند با مشکل مواجهه میشود و اگر این فضا مناسب نباشد ساختار قامتی دانش آموزان دچار مشکل میشود و این ساختار میتواند روی ذهن و یادگیری دانش آموزان تاثیر منفی داشته باشد.
وی در ادامه بیان کرد: در شهر تهران برای سال تحصیلی جدید هزار کلاس درس افتتاح خواهد شد که البته متناسب با نیاز نیست. ولی متاسفانه منابع محدودی داریم.