۲۰ میلیارد تومانی که در مترو دود شد! / وقتی مردم، پول تابلوهای خالی را پرداخت میکنند!
گروه جامعه | احسان گل محمدی: جرقه نوشتن این گزارش زمانی زده شد که حوالی فروردین سال گذشته در نمایشگرهای مترو پیام تبلیغاتی مناسبتی پخش شد که با فروردین فاصلهای چندماهه داشت، در ابتدا فکر کردم شاید اشتباهی رخ داده، اما وقتی در روزهای آتی نیز با این اتفاق مواجه شدم برایم عجیب بود.
بعد از چندماه هم به طور کل این نمایشگرها خاموش شدند و هیچ پیامی در آنها نمایش داده نمیشد، تابلوها و بخشهای بلااستفاده دیگر مترو را نیز در کنار این نمایشگرها بگذارید، امکاناتی که میتواند به کسب درآمد مترو کمک کند، اما عملا به طور کامل از ظرفیت آن اضافه نمیشود.
وقتی ضعف تبلیغاتی در مترو صرفا درآمدی نیست!
موضوعی که محمد علی کرونی، دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه تایید میکند و علاوه بر این میگوید «در استفاده از این فضاهای تبلیغاتی علاوه بر درآمدزایی در تبلیغات مناسبتی نیز ضعیف عمل شده است.»
درآمد تبلیغات مترو برای یک سال تنها ۲۰ میلیارد تومان!
براساس مصوبه شورای شهر، امتیاز بهره برداری از فضای تبلیغاتی مترو تهران در ازای پرداخت تنها ۲۰ میلیارد تومان، به سازمان زیباسازی شهرداری واگذار شده است، مسئولین مترو ادعا میکنند که اگر امتیاز بهره برداری از این فضاها به جای سازمان زیباسازی به آنها واگذار شود علاوه بر استفاده بهتر از این فضاها درآمد بیشتری را از وضعیت کنونی میتوانند کسب کنند.
بیشتر بخوانید: ۲۰ میلیارد برای تبلیغات مترو؟ شوخی میکنید!
عملکرد تبلیغاتی سازمان زیباسازی شهرداری ضعیف و غیرقابل قبول!
کرونی ادعای مسئولین مترو را تایید میکند و عملکرد سازمان زیباسازی شهرداری در این حوزه را ضعیف و غیرقابل قبول دانسته و به خبرنگار میزان میگوید: «ظرفیت درآمدزایی از فضای تبلیغاتی مترو تهران بسیار بالاتر از رقمی است که سازمان زیباسازی برای این کار پرداخت میکند.»
«بسیار بالاتر یعنی دقیقا چقدر؟» این سوالی بود که خبرنگار گروه جامعه از محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پرسید و او از دوبرابر شدن رقم فعلی سخن گفت، «با واگذاری محل تبلیغات به خود مترو امکان افزایش این مبلغ تا ۴۰ میلیارد تومان وجود دارد.»
وقتی مصوبه شورای شهر درآمد مترو را نصف کرد!
معاون شهردار تهران هرچند اعتقاد دارد که تبلیغات در حوزه مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی بهتر است به خود این سازمانها واگذار شود؛ اما توپ را به زمین شورای شهر انداخته و میگوید: «طبق مصوبه شورا هیچ شخص و نهادی به جز سازمان زیباسازی شهرداری حق واگذاری تبلیغات را ندارد.»
تعلل مسئولان مترو، عامل هدر رفت ۲۰ میلیارد تومان؟!
اما با این وجود این نظرات موافق، چرا امسال تبلیغات به مترو واگذار نشد، دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از «تعلل مسئولین مترو» میگوید و میافزاید: «درخواست مسئولین مترو دیرهنگام مطرح شد و به همین دلیل امکان قرار دادن تبصره واگذاری فضاهای تبلیغاتی، در بودجه سال ۹۸ وجود نداشت.»
مدیرعامل مترو چه می گوید؟
«فرنوش نوبخت» نایب رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه در واکنش به اظهار نظر فوق می گوید «نیاز است مجدد این موضوع در شورا مطرح و تصمیم گیری شود.»
بیشتر بخوانید: کنایه تند مدیرعامل مترو به سازمان زیباسازی شهرداری
مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو در خصوص اظهارات محمد علی کرونی، دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص ضعف تبلیغاتی مترو در مناسبتهای مذهبی می افزاید: «شرایط کارهای فرهنگی در زیر زمین متفاوت از سطح شهر است و این موضوع طی یک سال گذشته به خوبی خود را نشان داد چرا که در برخی از مراسمهای ملی و مذهبی با پیگیری مستقیم شرکت بهره برداری مترو فضا سازی بهتری انجام شد.»