اجرای طرح بهزیستی در خانه امسال هم ادامه پیدا می‌کند

15:14 - 07 خرداد 1394
کد خبر: ۵۲۱۲۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نخستین همایش علمی کاربردی مدیران ستادی و استانی بهزیستی گفت: امسال طرح بهزیستی در خانه و همچنین نظارت و حمایت مداوم از خروجی‌های بهزیستی ادامه پیدا خواهد کرد.


به گزارش خبرگزاری میزان، نخستین همایش علمی کاربری مدیران ستادیی و استانی بهزیستی صبح امروز با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید ابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون و همچنین انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

در این همایش محسنی بندپی با اشاره به توسعه خدمات پیشگیری اظهار کرد: این خدمات اولین استراتژی ارتقا سلامت اجتماعی و اکنون شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی مطلوب نیست بلکه نگران کننده است و بعضاً جنگ نرم دشمن نیز از این مداخله آغاز می‌شود که برای پیشگیری از این معضل مطالعات و پژوهش‌های اجتماعی کاهش نرخ آسیب را به همراه دارد.

وی خطاب به مدیران ستادی و استانی در توسعه مراکز ژنتیک، ساماندهی مراکز مشاوره، اجباری کردن طرح غربالگری در برنامه ششم توسعه، توانمندسازی و توانبخشی فراگیر، تسهیل در امر ارائه خدمات تخصصی گسترده به متقاضیان همراه با انعطاف پذیری، عدالت و مساوات تاکید کرد و گفت: امسال غربالگری نوزادان و شیرخوارگان باید از پوشش 67 درصدی به 60 درصدی ارتقاء یابد.

وی همچنین جذب مشارکت‌های مردمی و توسعه شبکه حامیان بهزیستی را یکی از استراتژی‌های سال 94 برشمرد و افزود: مدیران و کارکنان در کنار بهره‌برداری درست باید برای جذب حداکثری به سراغ مردم بروند چرا که مردم به بهزیستی نگاه اطمینان دارند لذا با اطلاع‌رسانی درست و شفاف می‌توانیم مردم را برای انجام کار خیر تشویق کنیم.

محسنی بندپی از راه‌اندازی مرکز اقتصادی ـ اجتماعی خانوارهای آسیب‌پذیر در سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: با توجه به سیاست رفاهی دولت تدبیر و امید و تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیاده‌سازی شاخص‌های رفاهی امیدواریم بتوانیم اقدامات را هدفمند کنیم.

گفتنی است؛ در این همایش علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر تغییر ساختار، اهداف و رفتار برای برون‌رفت از وضعیت موجود و تحول سازمانی تاکید کرد و گفت: بهزیستی در خانه، نظارت و حمایت مداوم از خروجی‌های بهزیستی، تأمین نیازهای اولیه و طبقه‌بندی آنها و ترسیم ماتریسی از خیر جمعی از اقدامات سال گذشته بود که در سال جاری نیز دنبال خواهیم کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *