نقش مهم روابط عمومیها در توسعه صنعت بیمه
به گزارش گروه اقتصاد ، مدیرعامل بیمه تعاون نشست، شورای هماهنگی روابط عمومی را از مهمترین و موثرترین نشستها و کارگروههای فعال در صنعت بیمه برشمرده و بیان کرد: وجود اتحاد و انسجام در تصمیم گیریها و اقدامات موثر این شورا در خصوص مباحث فرهنگی مرتبط با صنعت، یکی از دلایل مهم برتری آن نسبت به کارگروههای دیگر فعال در این عرصه است.
مظلومی افزود:همه ما میدانیم که صنعت بیمه در کشور ما به جهت مقایسه آن با بیمه جهانی و هم به لحاظ عدم وجود رتبه مناسب در اقتصاد داخلی کشور در جایگاه واقعی خود قرار ندارد. به این شکل که ما از نظر تولید ناخالص ملی داخلی در هر رتبهای که در جهان قرار داشته باشیم، صنعت بیمه در آن جایگاه قرار ندارد.این نشان دهنده این است که بیمه در کشور ما از بقیه بخشهای اقتصادی در طول هشتاد سال حیات خود دچار عقب افتادگی شده است.
وی نقش روابط عمومیها در راستای ارتقای صنعت بیمه از لحاظ عملکردی و هم از نظر جایگاه اصلی آن در افکار عمومی را مهم تلقی کرده و افزود: در ببحث تصادفات جادهای که صنعت بیمه به شدت درگیر آن است، کمک روابط عمومیهای این صنعت است که میتواند نتایج مطلوبی را در مسیر اعتلای فرهنگ بیمه در جامعه حاصل کند.
مظلومی گسترش شبکههای اجتماعی و توسعه رسانههای مجازی را ابزار بسیار مناسبی دانست که روابط عمومیها میتوانند از طریق آن بر حساسیتهای افراد به بروز خسارتهای ناشی از اتفاقات طبیعی و انسانی که در اثر نبود بیمه به عنوان یک امر ملزم در میان خانوادهها به وجود میآید بهره ببرند.
وی با اشاره به واژه جیب گشاد به عنوان یک اصطلاح در جهان بیمه اظهار داشت: این اصطلاح به این معنا است که جامعه و نهادها به صنعت بیمه به عنوان یک جیب گشاد برای مطالبه خسارتهای خود تحت هر شرایطی نگاه میکنند. این نگاه تاسف بار به صنعت بیمه، موجب خسران شرکتهای فعال این عرصه شده است که تغییر این وضعیت از ماموریتهای مهم روابط عمومیها میتواند تلقی شود که آن هم نیازمند یک برنامه مدون برای فرهنگ سازی است.
مدیرعامل بیمه تعاون دراین نشست، شورای هماهنگی روابط عمومی را از مهمترین و موثرترین نشستها و کارگروههای فعال در صنعت بیمه برشمرده و بیان داشتند: وجود اتحاد و انسجام در تصمیم گیریها و اقدامات موثر این شورا در خصوص مباحث فرهنگی مرتبط با صنعت، یکی از دلایل مهم برتری آن نسبت به کارگروههای دیگر فعال در این عرصه است.
مظلومی افزود:همه ما میدانیم که صنعت بیمه در کشور ما به جهت مقایسه آن با بیمه جهانی و هم به لحاظ عدم وجود رتبه مناسب در اقتصاد داخلی کشور در جایگاه واقعی خود قرار ندارد. به این شکل که ما از نظر تولید ناخالص ملی داخلی در هر رتبهای که در جهان قرار داشته باشیم، صنعت بیمه در آن جایگاه قرار ندارد.
این نشان دهنده این است که بیمه در کشور ما از بقیه بخشهای اقتصادی در طول هشتاد سال حیات خود دچار عقب افتادگی شده است.
وی نقش روابط عمومیها در راستای ارتقای صنعت بیمه از لحاظ عملکردی و هم از نظر جایگاه اصلی آن در افکار عمومی را مهم تلقی کرده و افزود: در ببحث تصادفات جادهای که صنعت بیمه به شدت درگیر آن است، کمک روابط عمومیهای این صنعت است که میتواند نتایج مطلوبی را در مسیر اعتلای فرهنگ بیمه در جامعه حاصل کند.
مظلومی گسترش شبکههای اجتماعی و توسعه رسانههای مجازی را ابزار بسیار مناسبی دانست که روابط عمومیها میتوانند از طریق آن بر حساسیتهای افراد به بروز خسارتهای ناشی از اتفاقات طبیعی و انسانی که در اثر نبود بیمه به عنوان یک امر ملزم در میان خانوادهها به وجود میآید بهره ببرند.
وی با اشاره به واژه جیب گشاد به عنوان یک اصطلاح در جهان بیمه اظهار داشت: این اصطلاح به این معنا است که جامعه و نهادها به صنعت بیمه به عنوان یک جیب گشاد برای مطالبه خسارتهای خود تحت هر شرایطی نگاه میکنند. این نگاه تاسف بار به صنعت بیمه، موجب خسران شرکتهای فعال این عرصه شده است که تغییر این وضعیت از ماموریتهای مهم روابط عمومیها میتواند تلقی شود که آن هم نیازمند یک برنامه مدون برای فرهنگ سازی است.
درابتدای این مراسم نیز مصطفی زندی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی ضمن ارائه گزارشی از برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه و چگونگی حضور شرکتهای بیمه در نمایشگاه، به تشریح برنامههای آتی شورای روابط عمومیهای صنعت بیمه پرداختند.
وی در ادامه افزود:از همه شرکتهای حاضر در نمایشگاه که حضور داشتند و تلاش کردند تا مجموعه صنعت بیمه از این رویداد بهرهمند شود تشکر میکنم. نقطه عطف این نمایشگاه وجود کارگاههای آموزشی و تخصصی بود که توسط بیمه مرکزی و با همکاری شرکتهای دیگر برگزار شد و امیدوارم در نمایشگاههای آتی هم این رویه، کاملتر و پربارتر ادامه پیدا کند.