جذب بیش از ۲۰ هزار معلم جدید در سال ۹۸
به گزارش گروه جامعه ، رضوان حکیم زاده در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه جابر بن حیان و در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: یکی از سیاستهای وزارت آموزش و پرورش تاکید بر پژوهش محوری است که خوشبختانه در استانهای مختلف کشور دستاوردهای دانش آموزان و آموزگاران در نمایشگاههای جابر بن حیان ارائه شده است.
وی افزود: استان کردستان همچنین یکی از استانهای هدف ما برای پروژه «بازی و یادگیری» بوده که خوشبختانه این فعالیت هم با جدیت دنبال شده است و ما شاهد تغییر محیطهای آموزشی به سمت تربیت محوری هستیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه عنوان کرد: امسال در دوره ابتدایی قریب به هشت میلیون دانش آموز و در دوره پیش دبستانی و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نوآموز مشغول به تحصیل بودند.
وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا با کمبود معلم در مقطع ابتدایی روبرو هستیم، گفت: هیچ کلاسی بدون معلم برگزار نشده است، اما برای سال آینده با توجه به اینکه تعداد بسیاری از همکاران بازنشسته میشوند وزارت آموزش و پرورش درصدد جایگزین کردن نیروی لازم است.
حکیم زاده تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان تلاشهای خوبی را برای آماده کردن معلمان برای اول مهرماه انجام داده است، اما با توجه به اینکه با کمبود معلم روبرو خواهیم شد سازمانهای بالادستی همچون سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه باید مجوزهای بیشتری را برای جذب معلمان به ویژه در مقطع ابتدایی برای آموزش و پرورش در نظر بگیرند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه سال تحصیلی هنوز به اتمام نرسیده است، پیش بینی دقیقی از میزان معلمهای موردنیاز را نداریم، اما دانشگاه فرهنگیان قرار است که ۲۰ هزار معلم را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: همچنین از محل ردیفهای استخدامی ماده ۲۸ سازمان امور اداری و استخدامی از سایر فارغ التحصیلان رشتههای مرتبط دانشگاههای کشور نیز با برگزاری آزمون، تعدادی از نیروهای لازم را برای دوره ابتدایی جذب خواهیم کرد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود در مورد پروژه «بازی و یادگیری» نیز عنوان کرد: در راستای اجرای این پروژه، به صورت پایلوت در ۱۰ استان کشور و هر استان ۱۰۰ مدرسه اتاق بازی و یادگیری را راه اندازی کردیم که خوشبختانه استقبال بسیار زیادی از این طرح شد و حتی در مناطقی هم که جزو برنامه ما نبود به صورت داوطلبانه این طرح آغاز شد.
حکیم زاده با بیان اینکه در نظر داریم این طرح را گسترش دهیم، خاطرنشان کرد: پروژه بازی و یادگیری در یادگیری بهتر و عمیقتر دانش آموزان و همچنین ایجاد فضای نشاط و شادی در مدارس بسیار مؤثر بوده است.
انتهای پام/