هدف اصلی اجرای طرح تکریم ارباب رجوع ارتقای سطح رضایت مردم و افزایش اعتماد عمومی است
معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه برای ارزیابی نحوه عملکرد دادگستریها یک مدل ویژه را بر اساس استانداردهای بین المللی تهیه کردیم گفت: هدف اصلی اجرای تکریم ارباب رجوع ارتقای سطح رضایت مردم و افزایش اعتماد عمومی است
خبرگزاری میزان -
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام و المسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در رابطه با اقدامات صورت گرفته در زمینه تکریم ارباب رجوع، اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع وظیفه هر مسلمانی است و در دستگاههای نظام جمهوری اسلامی هم این وظیفه مورد تاکید بیشتری قرار گرفته و از سوی دیگر دستگاه قضایی دستگاهی است که ارباب رجوع زیادی دارد.
معاون فرهنگی قوه قضاییه ادامه داد: رسیدگی به خواستهها، اتهامات و شکایات فرآیند سخت و پیچیدهای است و نیازمند دقت نظر و تحقیقات زیاد و گاهی طولانی میباشد، افزود: گاهی کثرت کار و مراجعات آنقدر زیاد است و فشار زیادی بر قضات و همکاران تحمیل میشود، اما قضات شریف و همکاران با صبوری و بردباری این زمینهها را پشت سر میگذارند و سعی میکنند با بهترین وجه با ارباب رجوع مواجه شوند، ولی گاهی ممکن است فشار کار باعث میشود که نتوانند آنطور که باید و شاید تکریم کنند.
حجت الاسلام و المسلمین صادقی بیان داشت: معاونت فرهنگی قوه قضاییه از سالیان گذشته دستورالعملی را تهیه و به تصویب رسید و از سوی مسئولان عالی قوه قضاییه ابلاغ و سال گذشته هم اجرایی گردید.
حجت الاسلام و المسلمین صادقی هدف اصلی اجرای این طرح را ارتقای سطح رضایت مردم و مراجعه کنندگان از دستگاه قضا و افزایش اعتماد عمومی عنوان کرد و گفت: برای ارزیابی نحوه عملکرد دادگستریها یک مدل ویژه را بر اساس استانداردهای بین المللی تهیه کردیم و با توجه به این شاخصهای مدنظر، عملکرد دادگستریها را ارزیابی میکنیم تا ببنیم چه اندازه در تکریم ارباب رجوع موفق هستند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما میخواهیم برخوردهای ناروا اصلا وجود نداشته و تلاش داریم سال به سال سطح رضایت افزایش یابد.
معاون فرهنگی قوه قضاییه ادامه داد: رسیدگی به خواستهها، اتهامات و شکایات فرآیند سخت و پیچیدهای است و نیازمند دقت نظر و تحقیقات زیاد و گاهی طولانی میباشد، افزود: گاهی کثرت کار و مراجعات آنقدر زیاد است و فشار زیادی بر قضات و همکاران تحمیل میشود، اما قضات شریف و همکاران با صبوری و بردباری این زمینهها را پشت سر میگذارند و سعی میکنند با بهترین وجه با ارباب رجوع مواجه شوند، ولی گاهی ممکن است فشار کار باعث میشود که نتوانند آنطور که باید و شاید تکریم کنند.
حجت الاسلام و المسلمین صادقی بیان داشت: معاونت فرهنگی قوه قضاییه از سالیان گذشته دستورالعملی را تهیه و به تصویب رسید و از سوی مسئولان عالی قوه قضاییه ابلاغ و سال گذشته هم اجرایی گردید.
حجت الاسلام و المسلمین صادقی هدف اصلی اجرای این طرح را ارتقای سطح رضایت مردم و مراجعه کنندگان از دستگاه قضا و افزایش اعتماد عمومی عنوان کرد و گفت: برای ارزیابی نحوه عملکرد دادگستریها یک مدل ویژه را بر اساس استانداردهای بین المللی تهیه کردیم و با توجه به این شاخصهای مدنظر، عملکرد دادگستریها را ارزیابی میکنیم تا ببنیم چه اندازه در تکریم ارباب رجوع موفق هستند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما میخواهیم برخوردهای ناروا اصلا وجود نداشته و تلاش داریم سال به سال سطح رضایت افزایش یابد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *