اتوبوس درون شهری، رسانهای بسیار موثر برای تبلیغات محیطی و آگاهی بخشی به مخاطبان است
به گزارش گروه جامعه ، پیمان سنندجی درباره تبلیغات روی بدنه و داخل اتوبوسها گفت: اتوبوس یک رسانه شهری متحرک و موثر است و در تمام دنیا از اتوبوس و تبلیغات روی آن به عنوان مهمترین ابزار رسانهای نام برده واستفاده میشود. ما نبایستی این ظرفیت رسانهای را از دست بدهیم. ضمن اینکه در این شرایط اقتصادی کنونی، میتوان روی تبلیغات به عنوان یک منبع درآمدی برای اتوبوسرانی ها، حساب باز کرد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه عنوان کرد: در شهر تهران، حدود یک سال و نیم است که تبلیغات روی اتوبوسها به دلایل مختلف حذف شده، اما ما پیگیر هستیم تا بتوانیم با شرایط بهتر و جدیدتری این کار را برنامه ریزی و انجام دهیم.
وی افزود: با استفاده از روشهای نوین میتوان تبلیغات روی بدنه اتوبوسها را به شکلی انجام داد که مسافران بتوانند از داخل اتوبوس بیرون را هم ببینند.
سنندجی با اشاره به نمایشگرهایی که در ایستگاههای اتوبوس شهر تهران نصب شده است، گفت: این نمایشگرها برای ارائه سیستمهای اطلاعرسانی مانند زمانبندی حرکت اتوبوسها، خبر ترافیکی و... برای آگاهی بخشی به مسافران و شهروندان هستند. در حال حاضر ۶۵۰ نمایشگر در ایستگاهها نصب داریم که بخشی از آنها (حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد) با مشکل قطعه و مسائل فنی مواجه شده اند، و از آنجا که شرکت کنترل ترافیک تهران متولی نگهداری این نمایشگرها است، مسئولین آن شرکت، در تلاش اند تا نواقص را رفع و آنها را فعال کنند.
وی در خاتمه عنوان کرد: این شرکت در بخش آموزشهای شهروندی و در جهت کمک به ارتقاء فرهنگ عمومی با استفاده از تصاویر متحرک و گویا، کلیپهای آموزشی را تهیه کرده که در نظر دارد از طریق این مانیتورها در اختیار شهروندان قرار دهد.