ثبت بیش از ۲ میلیون فقره بازرسی از صنوف کشور
در سال ۹۷ حدود ۱۴۹ هزار و ۸۸۱ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که ۵۹ درصد در بخش کالا و ۴۱ درصد در بخش خدمات بوده است.
خبرگزاری میزان -
در سال ۹۷ حدود ۱۴۹ هزار و ۸۸۱ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که ۵۹ درصد در بخش کالا و ۴۱ درصد در بخش خدمات بوده است.
از مجموع شکایات دریافتی ۲۲ درصد به صورت حضوری، ۵۴ درصد تلفنی و ۲۴ درصد به صورت کتبی دریافت و رسیدگی شده است.
در عین حال پس از بررسیهای معموله و ارزیابی کارشناسان ۱۴۴هزار و ۴۳۲ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد، که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده است.
همچنین از کل شکایات قابل پیگیری ۱۹ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۰ درصد متخلف، ۳۲ درصد غیرمتخلف و ۱۹ درصد در دست بررسی است.
به گزارش گروه اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، تعداد کل بازرسیها از صنوف سراسر کشور در ۱۲ماهه سال ۹۷، دو میلیون و ۸۲۳ هزار و ۴۵۲ فقره بود که از این تعداد ۱۶۴ هزار و ۶۳ فقره پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش بیش از یکهزار میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان تشکیل شده است.
در سال ۹۷ حدود ۱۴۹ هزار و ۸۸۱ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که ۵۹ درصد در بخش کالا و ۴۱ درصد در بخش خدمات بوده است.
از مجموع شکایات دریافتی ۲۲ درصد به صورت حضوری، ۵۴ درصد تلفنی و ۲۴ درصد به صورت کتبی دریافت و رسیدگی شده است.
در عین حال پس از بررسیهای معموله و ارزیابی کارشناسان ۱۴۴هزار و ۴۳۲ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد، که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده است.
همچنین از کل شکایات قابل پیگیری ۱۹ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۰ درصد متخلف، ۳۲ درصد غیرمتخلف و ۱۹ درصد در دست بررسی است.
لازم به ذکر است، بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب بوده است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *