فعالیت ۶۰ شرکت در حوزه برندینگ سوخت/توزیع روزانه ۲۴ میلیون لیتر بنزین از سوی بخشخصوصی
طبق آخرین آمار منتشر شده بیش از ۶۰ شرکت در حوزه شرکتهای زنجیرهای توزیع در حال فعالیت هستند که از این طریق بیش از ۲۴ میلیون لیتر در روز بنزین و بیش از ۱۰ میلیون لیتر نفت گاز عرضه میکنند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، ورود بخش خصوصی به عرصه توزیع سوخت یکی از هدفگذاریهای سالهای اخیر در حوزه پخش فرآوردههای نفتی بود تا در نتیجه آن دولت تنها نقش نظارتی داشته باشد و بخشی از مسئولیت اجرایی را به شرکتها واگذار کند.
طرحی که بنا بر اعلام مسئولین این حوزه بار مالی برای دولت نخواهد داشت بلکه چرخه گردش مالی تغییر خواهد کرد و از سوی دیگر با وجود اجباری نبودن برای جایگاههای عرضه سوخت طبق اعلام کارشناسان به نفع جایگاهداران بوده که تحت نظارت یک شرکت نشاندار فعالیت کنند.
در همین راستا، سید محمد رضا موسوی خواه مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران در گفتوگو با ، در خصوص اجرای طرح برندینگ بنزین گفت: بیش از ۶۰ شرکت در حوزه شرکتهای زنجیرهای توزیع در حال فعالیت هستند که از این طریق بیش از ۲۴ میلیون لیتر در روز بنزین توسط جایگاههای تحت پوشش این شرکتها و بیش از ۱۰ میلیون لیتر هم نفت گاز عرضه میشود که این نشان از موثمر ثمر بودن این طرح دارد.
وی افزود: از سوی جایگاه داران نیز خوشبختانه تقاضای بالایی برای ورود به طرح شرکتهای زنجیرهای وجود دارد، به همین خاطر متقاضیان شرکتهای زنجیرهای را ثبت میکنند که امیدواریم با کمک مجلس شورای اسلامی این طرح هر چه زودتر توسعه یابد.
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران اظهار کرد: برای سال پیش رو هر آنچه در مجلس شورای اسلامی تصویب شود به اجرا در میآید و این شرکت آمادگی کامل در این حوزه را دارد.
این صحبتها در شرایطی است که پیش از این بیژن حاج محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت در گفتوگو با از ناکارآمد بودن طرح برندینگ از نظر سرمایه گذاران این حوزه خبر داده بود و معتقد بود پس از طرح موضوع برندینگ جایگاه داران و برخی سرمایه گذاران با وجود آمادگی به این حوزه ورود نمیکنند.
حال باید منتظر ماند و دید تصمیمات جدید در این حوزه چگونه اتخاذ خواهد شد و آینده این طرح چگونه رقم میخورد.
این صحبتها در شرایطی است که پیش از این بیژن حاج محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت در گفتوگو با از ناکارآمد بودن طرح برندینگ از نظر سرمایه گذاران این حوزه خبر داده بود و معتقد بود پس از طرح موضوع برندینگ جایگاه داران و برخی سرمایه گذاران با وجود آمادگی به این حوزه ورود نمیکنند.
حال باید منتظر ماند و دید تصمیمات جدید در این حوزه چگونه اتخاذ خواهد شد و آینده این طرح چگونه رقم میخورد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *