آغاز عملیات تبدیل و معاینه گازسوز از دی ماه/ تمامی جایگاههای سوخت هوشمندسازی خواهند شد
مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی گفت: از دی ماه سال جاری کار کارگاههای تبدیل و بازنگری خودروهای دوگانه سوز آغاز خواهد شد و خودروهایی که در این سامانه ثبت نشوند امکان سوخت گیری آنها وجود ندارد.
خبرگزاری میزان -
وی در رابطه با هزینه تبدیل سوخت مطرح کرد: هزینه خودروهای اولویت اول بستگی به نوع خودرو و اشکالات احتمالی خودرو دارد، اما متوسط این هزینه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود که از این مبلغ، ده درصد به صورت نقل و مابقی به صورت اقساطی پرداخت خواهد شد.
مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ادامه داد: هزینه خودروهای نوع دوم نیز کنترل و نرخ گذاری شده است و درصورتی که نیازی به تغییر منبع گاز نباشد هزینهها ناچیز خواهد بود.
قاسمی خاطر نشان کرد: کارکنان این کارگاهها متشکل از کارگران و مهندسانی است که از سوی وزارت صنعت آموزش دیده اند و این کارگاهها با نظارت سازمان بازرسی کل کشور به کار خود ادامه خواهند داد.
وی با بیان این مطلب که تمامی قطعاتی که در عمل تبدیل به کار گرفته میشود، مورد تایید سازمان استاندارد هستند، تصریح کرد: همچنین پس از نهایی شدن تمامی مراحل، به صاحبان خودرو گواهی استاندارد داده میشود و این گواهیها به مدت سه سال اعتبار دارند و پس از پایان اعتبار باید مجدد به مراکز معاینه مراجعه کنند.
مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی متذکر شد: هوشمند سازی جایگاههای سوخت رسانی یکی از سختترین و پر هزینه ترین اقداماتی است که برای هر یک از جایگاهها و همچنین کارگاههای تبدیل، در حال راه اندازی است که به وسیله آن تمام پرداختها و شناسایی خودروها به صورت هوشمند و رایانهای انجام خواهد شد.
قاسمی در خصوص تعداد جایگاهها گفت: تا دی ماه سال جاری تعداد ۱۱۰۰ جایگاه در سراسر کشور آماده و استاندارد سازی خواهند شد و امکان اینکه تعداد این جایگاهها افزایش پیدا کند نیز وجود دارد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد حمید قاسمی در خصوص راه اندازی سیستم تبدیل سوخت خودرو بیان کرد: مراکز و کارگاهها دو اولویت را به صورت همزمان انجام میدهند اول اینکه خودروهای بنزین سوز را به دوگانه سوز تبدیل میکنند و عمل دوم این است که خودروهایی که از قبل به دوگانه سوز تبدیل شده اند را بازنگری و معاینه میکنند.
وی در رابطه با هزینه تبدیل سوخت مطرح کرد: هزینه خودروهای اولویت اول بستگی به نوع خودرو و اشکالات احتمالی خودرو دارد، اما متوسط این هزینه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود که از این مبلغ، ده درصد به صورت نقل و مابقی به صورت اقساطی پرداخت خواهد شد.
مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ادامه داد: هزینه خودروهای نوع دوم نیز کنترل و نرخ گذاری شده است و درصورتی که نیازی به تغییر منبع گاز نباشد هزینهها ناچیز خواهد بود.
قاسمی خاطر نشان کرد: کارکنان این کارگاهها متشکل از کارگران و مهندسانی است که از سوی وزارت صنعت آموزش دیده اند و این کارگاهها با نظارت سازمان بازرسی کل کشور به کار خود ادامه خواهند داد.
وی با بیان این مطلب که تمامی قطعاتی که در عمل تبدیل به کار گرفته میشود، مورد تایید سازمان استاندارد هستند، تصریح کرد: همچنین پس از نهایی شدن تمامی مراحل، به صاحبان خودرو گواهی استاندارد داده میشود و این گواهیها به مدت سه سال اعتبار دارند و پس از پایان اعتبار باید مجدد به مراکز معاینه مراجعه کنند.
مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی متذکر شد: هوشمند سازی جایگاههای سوخت رسانی یکی از سختترین و پر هزینه ترین اقداماتی است که برای هر یک از جایگاهها و همچنین کارگاههای تبدیل، در حال راه اندازی است که به وسیله آن تمام پرداختها و شناسایی خودروها به صورت هوشمند و رایانهای انجام خواهد شد.
قاسمی در خصوص تعداد جایگاهها گفت: تا دی ماه سال جاری تعداد ۱۱۰۰ جایگاه در سراسر کشور آماده و استاندارد سازی خواهند شد و امکان اینکه تعداد این جایگاهها افزایش پیدا کند نیز وجود دارد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *