بازدید رئیس جمعیت هلال احمر و عضو هئیت رئیسه مجلس از نحوه خدمت رسانی استان قم در مناطق سیل زده لرستان

12:39 - 17 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۷۲۶۲
احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم و عضو هئیت رئیسه مجلس، به اتفاق علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر و مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات کشور با حضور در مناطق سیل زده لرستان در جریان خدمات تیم‌های اعزامی قرار گرفتند.

به گزارش گروه جامعه ، در این بازدید پیوندی، اظهار کرد: بسته بندی اقلام به خوبی انجام شده است تا در مجموعه‌ای کامل بتوانیم مایحتاج مورد نیاز را در اختیار سیل زدگان قرار دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: مهم‌ترین الویت در مسیر خدمت رسانی به سیل زدگان تامین مواد غذایی و مایحتاج اساسی است که امیدواریم با مشارکت مردم بخش زیادی از این اقلام در اسرع وقت تامین شود.

پیوندی یادآور شد: بنابر اعلام نیاز بخش چگینی خرم آباد، تیم درمانی هلال احمر جهت ارائه خدمات درمانی به روستا‌های هفت چشمه وچهار آب اعزام خواهد شد، بخش چگینی ازجمله مکان‌های مدنظر ستاد مردمی کمک رسانی استان قم است.

احمد امیرآبادی فراهانی نیز، در این بازدید با قدردانی از تلاش تیم‌های اعزامی جمعیت هلال احمر در مناطق آسیب دیده خاطر نشان کرد: این مساعدت و کمک‌ها کاری بزرگ و الهی است و باید به خوبی دنبال شود.

عضو هئیت رئیسه مجلس با اشاره به این که هماهنگی خوبی در امداد رسانی بین نیرو‌های مسلح و هلال احمر وجود دارد که قابل ستایش است. افزود:همه تلاش می‌کنند از آلام و درد‌های آسیب دیدگان کم کنند متاسفانه خسارات زیادی به مناظق مختلف در سطح استان وارد شده است.

امیرآبادی فراهانی با تاکید به این که باید نهاد‌ها و مردم کمک کنند تا این کمک‌ها هر چه زودتر به دست مردم برسد به ویژه تلاش شود راه‌های مواصلاتی به روستا‌ها هر چه زودتر بازگشایی شود. افزود:هنوز بسیاری از راه‌ها به روستا‌ها باز نشده است و از طریق بالگرد‌ها این کمک رسانی انجام می‌شود که امیدواریم این امر تسریع یابد.

همچنین هادی سلیمی سرپرست تیم امدادی اعزامی قم به مناطق سیل زده استان لرستان نیز عنوان کرد: در ساعات اولیه ورود تیم اعزامی، کلیه اقلام مورد نیاز بارگیری شده و در حال توزیع بین مناطق سیل زده است.

وی با بیان این که تیم امداد و نجات هلال احمر استان قم، در این مدت اقدام به جابجایی اقلام امدادی و معیشتی جهت توزیع میان آسیب دیدگان از سیل لرستان، کرده است. افزود: تاکنون۲۰ تن مواد غذایی شامل نان و آب معدنی و بسته‌های ۷۲ساعته، برنج و پوشاک و سایر نیاز‌های بهداشتی با ۲۵ دستگاه چرخبال به مناطق سیل زده ارسال شده است و همچنین این تیم اقدام به بارگیری ۳ هزار چادر‌های امدادی برای ارسال به مناطق کرده است.

وی با توضیح این که موادغذایی و بهداشتی توسط ۲۵ هلیکوپتر بارزنی شده است افزود: امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم اقلام مورد نیاز را در اسرع وقت بین سیل زدگان توزیع کنیم.

یادآور می‌شود: بنابر اعلام نیاز بخش چگینی خرم آباد، از روز شنبه تیم درمانی هلال احمر قم جهت ارائه خدمات درمانی به روستا‌های هفت چشمه و چهار آب اعزام می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *