ایجاد کنسرسیوم برای افزایش صادرات پوشاک/ تاثیر مثبت مبارزه با قاچاق بر تولید داخل
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه در حال ایجاد کنسرسیومهایی هستیم تا صادرات را افزایش دهیم، گفت: اگر مقررات دست و پاگیر نباشد صادرات پوشاک به ۵ برابر افزایش خواهد یافت.
خبرگزاری میزان -
وی افزود: این زنجیره در پوشاک شامل ریسندگی و پارچه نیز است که زمانی که پوشاک تحت هسته قاچاق میافتد این زنجیره نیز درگیر میشود.
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه مهمترین مشکل این صنعت، واردات ۳ میلیارد دلاری قاچاق و واردات ۶۰ میلیون دلاری پوشاک به کشور بود، گفت: ورود ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به این موضوع آثار مثبتی داشت البته در مرحله اول مبارزه با قاچاق که تیرماه از سوی ستاد مبارزه با قاچاق شروع شد.
قدیری ادامه داد: طی همایشی که در نمایشگاه نساجی در آذرماه برگزار شد مطالبه خود را بیان کردیم و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ورود کرد و در این مرحله مقابله با قاچاق پوشاک، برخورد با ۱۱۰ فروشگاه که به صورت محرز و تحت نام برندهای خارجی پوشاک وارد میکردند و هیچکدام از مقرراتی که دولت برای آنها تعیین کرده بودند از جمله ثبت نمایندگی برندهای خارجی و کدهای شناسایی و رهگیری را پس از مهلت دوساله انجام نداده بودند اجرا شد.
وی گفت: مرحله اول مبارزه با قاچاق بر اساس فروشگاههایی که در مجتمعهای بزرگ تجاری بودند قرار داده شد و کار ادامه پیدا کرد و مرحله اول برخورد با برندها انجام شد و به دلیل اینکه به تولید داخل کمک میکند امیدواریم اینکار ادامه داشته باشد.
قدیری تاکید کرد: قطعا برخورد با برندهای قاچاق تاثیر مثبتی بر بازار برای تولیدکنندگان داشته است.
وی با بیان اینکه تولیدکنندگان با مشکل نقدینگی مواجه هستند خاطرنشان کرد: بانکها و سیستمهای مالی جایگزین باید وارد شوند و این مشکل را برطرف کنند اگر بتوانیم نقدینگی را تامین کنیم فرصتی برای صادرات پوشاک وجود دارد که بسیار طلایی است و به راحتی میتوانیم بازارهای منطقهای را پوشش دهیم و تا ۵ برابر صادرات را افزایش دهیم.
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با اشاره به برگزاری نمایشگاه پوشاک در آذرماه برگزار شد، گفت: تولیدکنندگان در این نمایشگاه، قراردادهای زیادی با خریداران خارجی منعقد کردند و از طرفی قیمتهای تمام شده ما نیز برای خریداران بین المللی جذابیت داشت.
قدیری تاکید کرد: اگر دولت تولیدکنندگان مطرح را شناسایی کند و تسهیلات و امکانات اعتباری به آنها بدهد که بتوانند اعتباری خرید کنند، نه تنها نیاز داخل تامین میشود بلکه میتوانیم بازارهای صادراتی را نیز به دست آوریم.
وی خاطرنشان کرد: در حال ایجاد کنسرسیومهایی هستیم تا صادرات را افزایش دهیم البته باید در تامین مواد اولیه دولت کمک حال باشد و جلوی نوسانات قیمتی را بگیرد تا بتوانیم فعالیت بهتری انجام دهیم.
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک افزود: صادرات ما در سال ۹۶، ۵۰ میلیون دلار بود که اگر مقررات دست و پاگیر نباشد به ۵ برابر خواهد رسید.
سعید قدیری در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصاد درباره صنعت پوشاک و نساجی کشور در سال ۹۷ اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۷ تغییرات اقتصادی بسیاری داشتیم اما، اصلیترین مشکلی که صنعت پوشاک و نساجی با آن درگیر بود موضوع قاچاق بود، زمانی که صحبت از قاچاق پوشاک میشود مختص صنعت پوشاک نیست بلکه منظور زنجیرهای است که فعالیت میکند تا محصول نهایی به دست مردم برسد.
وی افزود: این زنجیره در پوشاک شامل ریسندگی و پارچه نیز است که زمانی که پوشاک تحت هسته قاچاق میافتد این زنجیره نیز درگیر میشود.
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه مهمترین مشکل این صنعت، واردات ۳ میلیارد دلاری قاچاق و واردات ۶۰ میلیون دلاری پوشاک به کشور بود، گفت: ورود ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به این موضوع آثار مثبتی داشت البته در مرحله اول مبارزه با قاچاق که تیرماه از سوی ستاد مبارزه با قاچاق شروع شد.
قدیری ادامه داد: طی همایشی که در نمایشگاه نساجی در آذرماه برگزار شد مطالبه خود را بیان کردیم و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ورود کرد و در این مرحله مقابله با قاچاق پوشاک، برخورد با ۱۱۰ فروشگاه که به صورت محرز و تحت نام برندهای خارجی پوشاک وارد میکردند و هیچکدام از مقرراتی که دولت برای آنها تعیین کرده بودند از جمله ثبت نمایندگی برندهای خارجی و کدهای شناسایی و رهگیری را پس از مهلت دوساله انجام نداده بودند اجرا شد.
وی گفت: مرحله اول مبارزه با قاچاق بر اساس فروشگاههایی که در مجتمعهای بزرگ تجاری بودند قرار داده شد و کار ادامه پیدا کرد و مرحله اول برخورد با برندها انجام شد و به دلیل اینکه به تولید داخل کمک میکند امیدواریم اینکار ادامه داشته باشد.
قدیری تاکید کرد: قطعا برخورد با برندهای قاچاق تاثیر مثبتی بر بازار برای تولیدکنندگان داشته است.
وی با بیان اینکه تولیدکنندگان با مشکل نقدینگی مواجه هستند خاطرنشان کرد: بانکها و سیستمهای مالی جایگزین باید وارد شوند و این مشکل را برطرف کنند اگر بتوانیم نقدینگی را تامین کنیم فرصتی برای صادرات پوشاک وجود دارد که بسیار طلایی است و به راحتی میتوانیم بازارهای منطقهای را پوشش دهیم و تا ۵ برابر صادرات را افزایش دهیم.
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با اشاره به برگزاری نمایشگاه پوشاک در آذرماه برگزار شد، گفت: تولیدکنندگان در این نمایشگاه، قراردادهای زیادی با خریداران خارجی منعقد کردند و از طرفی قیمتهای تمام شده ما نیز برای خریداران بین المللی جذابیت داشت.
قدیری تاکید کرد: اگر دولت تولیدکنندگان مطرح را شناسایی کند و تسهیلات و امکانات اعتباری به آنها بدهد که بتوانند اعتباری خرید کنند، نه تنها نیاز داخل تامین میشود بلکه میتوانیم بازارهای صادراتی را نیز به دست آوریم.
وی خاطرنشان کرد: در حال ایجاد کنسرسیومهایی هستیم تا صادرات را افزایش دهیم البته باید در تامین مواد اولیه دولت کمک حال باشد و جلوی نوسانات قیمتی را بگیرد تا بتوانیم فعالیت بهتری انجام دهیم.
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک افزود: صادرات ما در سال ۹۶، ۵۰ میلیون دلار بود که اگر مقررات دست و پاگیر نباشد به ۵ برابر خواهد رسید.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *