فروشآثارهنریبهنگرشهنرمندو اقتصادجامعهوفعالیتنهادهایحکومتیبستگیدارد
عباس مجیدی به عنوان هنرمند مجسمهساز و رئیس هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمهساز ایران در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: اولین عامل موثر در فروش آثار هنری اقتصاد جامعه ما است و در ادامه روابطی که نهادهای مختلف مثل مجموعهداران، حراجیها و گالریها برخوردار هستند، اهمیت قابل توجهی پیدا میکند چراکه وقتی تمامی عوامل کنار هم قرار میگیرند، میتوانیم به یک مفهوم برسیم.
وی اظهار کرد: ریشه تمام این موارد به اقتصاد باز میگردد و وقتی اقتصاد عمومی اجتماع ضعیف باشد طبیعی است که آثار، کمتر دیده و خریداری میشود.
این هنرمند و مدیر انجمن مجسمهسازان گفت: عمدهترین عاملی که در فروش آثار هنری تاثیر دارد، حمایتهایی است که دولت میتواند انجام دهد. اگر دولت حمایت جدیتری از آثار هنری داشته باشد و به آنها نه به عنوان یک کالای دمدستی بلکه به مثابه کالایی که میتواند ارزش افزوده برای جامعه داشته باشد، نگاه کند، میتواند بودجههایی برای آن تخصیص دهد که در اقتصاد آن هم تاثیر مسقیم دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در یکسری از برنامهها وعدههایی هم داده شده، میتوانیم به اقبال خرید و فروش آثار هنری بیشتر توجه کنیم.
مجیدی گفت: در میان آثار هنری که در عرصه مجسمهسازی خلق میشوند، هرچه هنرمند دست و بالش باز باشد و در این فرآیند از متریال و امکانات خوب استفاده کند و کارش به شکل خوبی ارائه شود، در فروش آثارش موفقتر است. در گام بعد بحث ایده و تفکر هنرمند از اهمیت بیشتری برخوردار است.