فعالیت‌هنرمندوبرگزارکننده‌نمایشگاه‌در‌فروش‌آثارهنری‌موثر است

12:15 - 13 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۵۱۲۲
مسئول گالری الهه گفت: در ایران، بخشی از فروش آثار به کار هنرمند و برگزارکننده نمایشگاه یا گالری، بستگی دارد.

فعالیت هنرمند و برگزارکننده نمایشگاه در فروش آثار هنری موثر استستاره حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره عوامل تاثیرگذار بر فروش آثار هنری گفت: فاکتور‌های زیادی در خرید و فروش مهم است، اما بخش قابل توجهی از این امر به مداومت و تکرار حضور هنرمند در فعالیت‌های نمایشگاهی بستگی دارد.

وی اظهار کرد: در ایران، بخشی از فروش آثار به کار هنرمند و برگزارکننده نمایشگاه یا گالری بستگی دارد. هنرمندان هرچه شناخته شده‌تر باشند، رزومه قابل توجه داشته باشند و با کار طی سال‌های متمادی خود را معرفی کرده باشند فروش آثار بیشتری خواهند داشت.

مسئول گالری الهه بیان کرد: حضور کسانی که در فضای ارائه آثار هنری چه در گالری‌ها و جشنواره‌ها تکرار شده باشد به افرادی که آثار هنری را می‌خرند یا پیگیر هستند ثابت می‌کند به عنوان هنرمند کار حرفه‌ای می‌کنند و در فعالیتش مداومت دارند. ضمن اینکه این حضور در پخته شدن و قوی‌تر شدن کار هنرمند هم تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: توجه هنرمند به آنچه بیشتر مورد تبع و سلیقه افراد است در فروش آثارش تاثیرگذار است، البته این به معنای تغییر هنر هنرمند نیست بلکه به این مفهوم است که هنرمند به خصوصیت‌های معاصر و امروزی هنر توجه کند و آن را چه در موضوعات کارهایش و چه در تکنیک و متریال رعایت کند. این بدین معناست که اگر هنرمند روی مضمون و شیوه خاصی تاکید دارد سعی کند آن را از شکل تکراری قبل درآورد و به نوعی آن را به کار شخصی‌تر، جدیدتر و دیده نشده‌تر تبدیل کند. او باید سلیقه افراد مختلف را در نظر بگیرد.

حیدرزاده همچنین گفت: شناخت هنرمند از محیطی که در آن زندگی می‌کند نشانگر موضوع، تکنیک و نحوه اجرای کارش است که از اهمیت بسیار هم برخوردار است.

وی افزود: دیگر موضوع موثر در فروش آثار هنری، نحوه برگزاری نمایشگاه است. در این امر تبلیغات و اطلاع رسانی اهمیت ویژه‌ای دارد. برگزارکننده نمایشگاه انفرادی باید سعی کند تبلیغات مناسب در فضا‌های مختلف انجام دهد و اگر آثار در قالب جشنواره یا فعالیت گسترده‌تر به نمایش درمی‌آیند، دعوت کردن از افراد مختلفی که در حوزه هنر و غیر ازهنر فعالیت دارند، را فراموش نکند. چنین فردی با انتشار اخبار درباره آن نمایشگاه هم می‌تواند نقش مهمی در معرفی و فروش بیشتر داشته باشد.

مسئول گالری الهه تاکید کرد: دعوت از افراد برای دیدن از آثار، نباید به هنرمندان محدود شود، بلکه باید از تیپ‌های مختلف شغلی مثل مدیران دولتی خواست تا برای بازدید به نمایشگاه بیایند. این افراد می‌توانند مقام‌های دولتی یا کارآفرینان مهم و مطرح امروز باشند که عمدتا سرمایه زیادی برای خرید آثار هنری دارند بنابراین می‌توان با دعوت‌های مکرر در محیط‌های هنری برایشان حضور و بازدید از آثار را فرهنگسازی کرد. این افراد به واسطه همین دعوت، هنر ایران را که تاکنون آشنایی نسبت به آن نداشتند، می‌شناسند و حتی به خرید آن‌ها روی می‌آورند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *